Pénzcentrum • 2016. szeptember 23. 18:07
Bangkok, London és Párizs - a legfrisebb felmérés szerint ezek a városok a legnépszerűbb úticélok. Bár Budapest nem jutott be a TOP 10-be, de a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján a hatodik helyet szerezte meg.
Bangkok az élen
A Mastercard nemzetközi rangsorában idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont (19,88 millió látogató). A tízes listába - a várható látogatószám alapján - az alábbi városok kerültek be:
- Párizs - 18,03 millió látogató
- Dubai - 15,27 millió látogató
- New York - 12,75 millió látogató
- Szingapúr - 12,11 millió látogató
- Kuala Lumpur - 12,02 millió látogató
- Isztambul - 11,95 millió látogató
- Tokió - 11,70 millió látogató
- Szöul - 10,20 millió látogató
Európában London után Párizs vezet (18,03 millió látogató), majd Isztambul (11,95 millió látogató), Barcelona (8,20 millió látogató) és Amszterdam (8 millió látogató) következik a legnépszerűbb városok listájában.
Mire költünk a legtöbbet?
A felmérés idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban - Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben - inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve a kínai nagyvárost, Sanghajt.
Budapest a legnagyobb mértékben...
Bár Budapest nem került be az európai Top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett.
A jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik hozzánk, aki legalább egy vendégéjszakát tölt majd el. 2009-hez képest ez 7,20 százalékos növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek kisebb része jön üzleti célból a magyar fővárosba (9%), míg a túlnyomó többség leginkább a szabadidejét tölti itt (91%). A legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus. A Budapestre utazók leginkább ételre és italra költenek budapesti tartózkodásuk során (35,7%), de a vásárlásokra is szívesen szánnak pénzt (22,2%) és a helyi szolgáltatások igénybevételére is költenek (13,2%).
Európán kívül
A jelentés szerint a Csendes-óceáni térség ebben az évben is nagy népszerűségnek örvend, Bangkokkal az élen.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legnagyobb meglepést Dubai jelentette azzal, hogy bekerült a legkedveltebb célállomások közé. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városáról elmondható, hogy itt a legmagasabb a látogatói költések összege (31,3 milliárd USD), amely jelentősen meghaladja a londoni kiadásokat (19.8 milliárd USD).
New York az ötödik legnépszerűbb úti cél, az idelátogatók közel 90 százaléka a a kontinensen kívülről érkezik, főleg Londonból, Párizsból, Sao Paulo-ból, Torontóból és Pekingből
Az adatok azt mutatják, hogy az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán város, Oszaka érte el (24.15 százalék), utána Chengdu (20,14 százalék), Abu Dhabi (19,81 százalék), Colombo (19,57 százalék) és Tokió (18,48 százalék) következik a növekedési listán.
- mondta Ann Cairns, a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke.
A cég számos innovációval segíti a nagyvárosok fejlődését, példa erre az egyérintéses fizetés széleskörű elterjesztése a tömegközlekedésben, például Londonban és Chicagóban. Ezzel a kutatással pedig ahhoz járul hozzá a kártyatársaság, hogy a tanulmányt megismerő szolgáltatók - például a repülőterek és szállodák munkatársai, valamint a kereskedők - még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthassanak a fogyasztók számára.