Ezekkel a praktikákkal húznak le a szállodákban, panziókban

Pénzcentrum2016. augusztus 12. 05:49

Nem olyan a szállás, mint a katalógusban? Nincs tengerre néző kilátás? Többféle trükkös átveréssel találkozhatunk a nyaralás alatt a szálláshelyeken. Összegyűjtöttük, mire panaszkodtunk az elmúlt években és utánajártunk annak is, hogy mitévők legyünk, ha mi kerülünk ilyen helyzetbe.


Bár nem mondható gyakorinak, de minden évben érkeznek panaszok a szállásokkal és az utazási irodákkal kapcsolatban a fogyasztóvédelemhez. Több alkalommal jelentették már például, hogy nem megfelelő a szoba minősége, vagy koszos az apartman, esetleg hiányoznak a hirdetésben ígért felszerelések. De akadnak persze olyanok is, akik a szálláshely lemondásával kapcsolatban ütköznek valamilyen problémába.

Loading...

Érkezett már beadvány az interneten vásárolt szállással kapcsolatban is:

A weboldalon lévő hirdetésben feltüntetett elérhetőségen felvették az állítólagos szállással a kapcsolatot, a vouchert ki is nyomtatták, majd miután megérkeztek a horvát szálláshoz, kiderült, hogy azok nem tudnak az egészről semmit, a fogyasztó nem velük folytatott levelezést. (Valószínűsíthető, hogy csalók hirdették meg a szállást a weboldalon, mert utána egyből eltűnt a hirdetés.)

- tudta meg a Pénzcentrum a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól (NFH).

Hogyan előzhetjük meg a bajt?

A fenti tapasztalatok alapján fontos, hogy mindig előre tájékozódjunk a lemondás feltételeiről. Az utazási irodákkal kötött szerződésekben ezt a törvény szabályozza, de szállásfoglalás esetén ezeket a feltételeket a szálláshely határozza meg.

A foglalás előtt mindig olvassuk át az általános szerződési feltételeket, és minden közzétett információt, ami a szállásra, a szobákra, a szolgáltatások elérhetőségére és az étkezésre vonatkozik. Azért, hogy később legyen bizonyítékunk, érdemes az információkat és a visszaigazolásokat lementeni, kinyomtatni. A szálláshelyeken tapasztaltakat pedig lefényképezni, esetleg videóra venni.

Jó, ha tudjuk, hogy a szállásadó köteles minden ésszerű információt megadni, ahhoz, hogy a megfelelő döntést hozhassuk. Ellenkező esetben a megtévesztés gyanúja merülhet fel.

Mit tehetünk, ha minket húztak csőbe?

Megtévesztő (tisztességtelen) kereskedelmi gyakorlat gyanúja esetén, a lakóhelyünk szerint illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervhez fordulhatunk a panaszbejelentéssel - tudtuk meg az NFH-tól.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Fontos tudnunk, hogy a hatóság jogsértés esetén a vállalkozással szemben alkalmaz szankciót, arra nem kötelezheti, hogy a szolgáltatás díját arányosan csökkentse, illetve, hogy a kárunkat megtérítse.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, vagy szerződéses feltételeknek, úgy - hibás teljesítésre hivatkozva - követelhető a szolgáltatás díjának arányos csökkentése. Persze csak akkor, ha az adott szolgáltatást nem saját elhatározásunkból nem vesszük igénybe.

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni

- tette hozzá az NFH.

Abban az esetben, ha nem tudunk megállapodni a szállodával vagy utazási irodával, akkor a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk. A békéltető testület egy alternatív vitarendezési fórum, melynek célja, hogy a felek között egyezséget hozzon létre. A békéltető testületi eljárást gyorsasága és költségkímélőbb jellege miatt lehet jobb választás.

A szálláshellyel kapcsolatban felmerült problémákat - különösen külföldön - rögtön, még az utazás alatt jelezzük az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak. Az utaskísérő a bejelentést köteles jegyzőkönyvbe venni, és ennek az egyik példányát átadni nekünk, illetve a panaszunkról az utazásszervezőt is haladéktalanul tájékoztatnia kell. Amennyiben külföldön ér minket a kellemetlen meglepetés az Európai Fogyasztói Központ (EFK) magyarországi szervezetének jogi segítségét kérhetjük.

Loading...

Címkék:
nyaralás, átverés, nfh, szállás,