Pénzcentrum • 2016. június 16. 17:06
Hamarosan ötven, nagy befogadóképességű elektromos vonatra ír ki közbeszerzési pályázatot a MÁV. A hatszáz férőhelyes emeletes vonatokkal az elővárosi közlekedést szeretnék javítani.
A nagy befogadóképesség a legfontosabb érv az emeletes vonatok mellett. Erre pedig azért lenne szükség, mert Budapest elővárosi forgalma csúcsidőben elég nagy: 380-460 ülőhelyre lenne szükség egy szerelvényen, és ha ezt a FLIRT 200 ülőhelyes kocsijaival szeretnék megoldani, akkor hármat kellene egymás után kapcsolni. Az ötszáz férőhelyes emeletes vonat erre jó megoldás lenne.
Nagy volt a számogatás, hogy mennyire éri meg ilyen vonatokat üzemeltetni, befér-e a magyar alagutakba, és hogyan változtatná meg a vasúti közlekedést.
Emellett az élettartamköltségek is 20-50 százalékkal alacsonyabbak, mint a hagyományos szerelvényeké - írja a Magyar Idők.
Természetesen kritika is éri az emeletes vonatokat, például az utasok és az ajtók számának aránya miatt, hogy több időre lesz szükség a le-, illetve felszálláshoz. A nemzetközi tapasztalatok szerint viszont nincs ilyen probléma, nem lépik túl az erre előre kiszámított időt. A szerelvények magassága sem okoz problémát alagutaknál, ugyanis csak 30 centivel magasabb a Stadler KISS emeletes motorvonata, mint az egyszintes FLIRT.