Mutatjuk, meddig lát el az új szupertraffipax

Pénzcentrum2016. június 8. 10:00

Habár korábban 40-100 méterről szólt a fáma, a Pénzcentrum információi szerint az új szupertraffipaxok hatótávolsága ennél jóval kevesebb.

Ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, április elején élesítették Magyarországon az új, mindent látó szupertraffipax-rendszert, amellyel már nemcsak a gyorshajtást, hanem számos egyéb jogsértést is simán lefülelhetnek. Ugyan akadnak még joghézagok a bírságolást illetően, ettől függetlenül a VÉDA rendszer alkalmas:

  • a gyorshajtás,
  • a tilos jelzésen (piros lámpán, sárga lámpán, vasúti átjárón) áthajtás
  • a záróvonal átlépés,
  • a buszsáv használat,
  • a kötelező haladási iránnyal szembeni közlekedés,
  • a biztonsági öv használat,
  • a lejárt műszaki,
  • a kötelező biztosítás érvényesség és
  • az autó körözöttségi vizsgálatára is.

Azt azonban nem árt hozzátenni, hogy bár korábban 40-100 méteres hatótávolságról szólt a fáma, szakértők szerint a szupertraffipax mindössze 3-20 métert tud pontosan bemérni. Legalábbis a Délmagyar egy radardetektorokkal foglalkozó szakember segítségével a következőkre jutott:

A radarok 3-20 méterre mérnek pontosan, a radarjelnek 10-25 fokban kell visszaérkeznie, ha másképp jön, nem lesz hiteles a mérés. A szabálytalankodókról készült képeken is jól látszik, hogy nem fér fel két sávelválasztó vonal. Ha messzebbről mérne a berendezés, a rendszám sem látszana. Ráadásul, ha messzebbre menne a jel, akkor egyszerre mérné a távoli és az elhaladó autókat is, ez pedig valakinek biztosan gyorshajtást jelentene.

Habár több médium is kereste már a témában az Országos Rendőr-főkapitányságot, arra egyelőre senki sem kapott hivatalos választ, hogy valójában meddig is lát el hitelesen a fix traffipax.

Facebook beágyazás
https://www.facebook.com/penzcentrum/posts/10154243472378762

Címkék:
utazás, büntetés, gyorshajtás, traffipax, szupertraffipax, véda, záróvonal, véda rendszer,