Pénzcentrum/Index.hu • 2015. december 3. 19:01
Hetek, sőt, hónapok óta használhatatlanul lassú a Telenor mobilnet a 3-as metró néhány szakaszán - írja az Index olvasói panaszokra hivatkozva.
Nem töltődnek be a weboldalak, megakad a Messenger, és néha a folyamatban lévő hívások is megszakadnak, pedig százezrek utaznak naponta a metrón. Hálózatmérő szoftverek azt mutatták, hogy a jelerősség általában igen gyenge az alagútban, amikor a telefon 4G-re csatlakozik. Viszont amikor befutnak a szerelvények egy olyan állomásra, ahol a mobil automatikusan átáll 3G-re, a jelerősség hirtelen a duplájára nő.
A letöltési sebességben igen nagy a szórás, a 3-as metróvonal belső állomásaival ellentétben a külső szakaszokon közel 4 megabites letöltési sebességet is mérhető, és ezt olyan stabilan nyújtja a hálózat, hogy húsz perc alatt könnyen elhasználhatjuk a havi adatkeretünket is.
A metróban egyébként a három szolgáltató közös rendszert használ, ezt a Vodafone építette ki.
- mondja a szolgáltató.
Azt sikerült kideríteni, hogy a Telekom beállításai nem zavarhatják a Telenor hálózatát. A Vodafone egyelőre vitatja a felelősségét, és nem sikerült vele megállapodásra jutni, ezért a Telenor már az NMHH segítségét is kérte az ügyben. - közölte a társaság. Az Index a a Vodafone-t, is megkereste, de még várják a válaszukat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Valami valahol nem ment
Előfordul olyan is, hogy a szolgáltató nem tud a hozzáférés akadozásáról, mert a rendszerei nem jeleznek semmiféle meghibásodást.
A mobilszolgáltatóknak az a tapasztalata, hogy az ügyfeleik sokszor nem hajlandók elmondani, a hibát hol és mikor tapasztalták. Márpedig információk nélkül a mérnökeik nem tudnak elkezdeni dolgozni.
Az még nagyon friss - ráadásul az Ericssonnál éppen magyar fejlesztés -, hogy a hálózaton futó algoritmusok előre meg tudják jósolni, mikor és hol várható torlódás, leállás vagy ideiglenes kimaradás. A mobilhálózatok a világ legbonyolultabb rendszerei, több millió végponttal és több tízezer hálózati elemmel, és a működésüket rengeteg külső tényező is befolyásolja. Ezek közül a szolgáltató nem tud mindent ellenőrizni.
A mobiltelefonunkra a szolgáltatónak nincs bejárása, tehát nem látja, hogy letöltés közben lemerült a mobilunk, és ezért nem érkezett meg egy rakás adatcsomag. Vannak szoftveres hibák is, és előfordul, hogy a világ túloldalán működő a szerverek állnak le. Mint amikor nemrég a Facebook órákon át elérhetetlen volt. Ilyen esetekben a szolgáltatónak nem is kell reagálnia. Vannak egészen banális hibajelenségek is, például amikor megnő egy fa kertünk sarkában, és eltakarja az antennát, felhúznak valahol egy új házat, vagy egyszerűen csak lefejelik és elmozdítják az eszközt.