Ennyi pénzt szór el egy átlag magyar fiatal a Szigeten

Pénzcentrum2015. augusztus 10. 17:31

Tízből kilenc fiatal már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen. Leginkább a külföldi fellépők neve vonzza őket, de az árakra is odafigyelnek - derül ki egy fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből.

A Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérése szerint egy átlagos évben a fiatalok harmada 20 és 50 ezer forint, 28 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint között költ a fesztiválokon. A 100 ezer forint feletti értéket 14 százalék, a 200 ezer forint feletti számot 3 százalék költségvetése éri el. A helyszínen legtöbben napi 2 és 5 ezer forint között, vagy 5 és 10 ezer forint közötti összeggel számolnak.

Érdekesség, hogy a megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (12%) vagy családtagok támogatásából (10%) buliznak. 5 százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, 16 százalékuk pedig egész évben erre tesz félre.

A készpénzmentes fizetést sokan megkedvelték az elmúlt években, többen kiemelték, hogy örülnek, ha így fizethetnek a fesztiválokon. Minden második válaszadó a mobilját használná a fizetéshez, ha erre lenne egyszerű lehetőség. A válaszadók 56 százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a Pay Pass kártya 36 százalékkal, míg 32 százalék még mindig él a készpénzes fizetés lehetőségével, ha az lehetséges.

A Sziget mindent visz

Tízből kilenc válaszadó már járt zenei fesztiválon, ugyanígy 91 százalék idén már kilátogatott, vagy tervezi, hogy nyár végéig ott lesz valamelyik nagyobb eseményen. Arra a kérdésre, hogy idén melyik fesztiválon volt, illetve tervezi, hogy kimegy, 66 százalék jelölte meg a Szigetet, így elmondható, hogy hazai viszonylatban még mindig ez a fesztivál a legnépszerűbb. A látogatók több mint fele az egész fesztiválon részt vesz, de csak 34 százalék sátorozik a fesztivál helyszínén, a többség valamilyen közelben lévő szálláson alszik.

Spontán ismertségben is magasan a Sziget és a VOLT Fesztivál vezetnek (85%) az internetezők körében, ezt követi a Balaton Sound (63%) és kicsit lemaradva az EFOTT, a Fishing on Orfű, a B My Lake, a SZIN, a Hegyalja és a Fezen fesztiválok (10-20%). Ezt az adatot támasztja alá az is, hogy a válaszadók hol jártak már korábban: 59 százalékuk volt a Szigeten, 58 százalékuk a Volt Fesztiválon és 46 százalék járt már a Balaton Soundon is. A nagyokat az EFOTT (26%), a Strand Fesztivál (24%), a Művészetek Völgye (18%) és a SZIN (13%) követi.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A válaszadók leginkább az interneten (63%), vagy jegyirodában (53%) vásárolnak belépőjegyet, a helyszínen való sorbaállást csupán 16 százalékuk jelölte meg lehetséges opcióként, úgy hogy több válasz volt lehetséges. Eközben folyamatosan nő a mobilos jegyvásárlások aránya, ahol a kényelmes bejutás mellett az ár is fontos szempont lehet: a Simple alkalmazással a Szigetre akár az aznapi jegyet is kedvezményes, early bird áron vehetik meg a látogatók.

Szabadság és változatosság

A fesztiválozók egy ilyen eseményben leginkább a szabadság és a hétköznapokból való kiszakadás érzését szeretik, illetve értékelik ha változatos és sokoldalú a programválaszték. A jó szervezésért nagyon hálásak és nyitottak az újdonságokra.

Egy fesztivál kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy milyen külföldi zenekarok lépnek fel (83%), ezt követi az esemény hangulata (59%) és hogy jönnek-e a barátok (52%). Tízből négy válaszadónak fontos szempont a jegyár, a helyszín és a hazai fellépők nevei.

Címkék:
utazás, fesztivál, sziget, sziget 2015, pay pass,