Pénzcentrum/Index.hu • 2015. május 8. 13:03
A BKV rájátszva arra a jogszabályra, hogy ha az utas 15 napon belül nem vitatja a fizetési meghagyást, akkor az végrehajthatóvá válik, 120 ezer felszólítást küldött postán. A felszólítások jelentős része már elévült pótdíjra vonatkozik - írja az Index.
- sokadik ilyen posztot lehetett olvasni a napokban a közösségi oldalakon.
A BKV ugyanis elkezdte ősrégi pótdíj-követeléseit behajtani, a sokszor csak bediktált álköveteléseket is. Majdnem minden pótdíjkövetelés, amit a BKV küld ki, 2012 előtti, hiszen 2012-től 2015-ig a BKK intézte a követeléseket, ahol leállították az elévült követelésekkel zaklatást, mert többe került az adminisztrációja, mint amennyi hasznot hozott.
Idén év elején a BKK-n belül bekövetkezett változások miatt újra a BKV intézi a követeléskezelést, és úgy tűnik, visszatértek a régi szisztémához.
De miért küldenek ki elévült követeléseket?
- A követeléseknek csak egy része évült el.
- Az elévülés nem zárja ki az önkéntes teljesítést.
Azt ugyan nehéz megérteni, hogy a minimum 2,5 éves követelések miért nem évültek el mind, ha az elévülési egy év, de fogadjuk el a választ.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Függetlenül attól, hogy a volt pótdíjazás, attól, hogy a pótdíj már rég elévült, vagy attól, hogy esetleg más diktálta be a pótdíjazott nevét.
Úristen, BKV-s fizetési felszólítást kaptam, mit tegyek?
- Mindenképpen vegye át, mert ha nem veszi, akkor egy idő után beáll a kézbesítési vélelem, és az olyan mintha átvette volna.
- Ha átvette, és nem ért vele egyet, vagy azt látja, hogy elévült, 15 napon belül kifogásolja meg.
- Kifogást tehet az alkalmazott formanyomtatványon, személyesen, írásban az Akácfa utcai pótdíjazási irodában, postai úton a BKK Zrt. Pótdíjkezelés 1241 Budapest, Pf. 200 címen, a +36 1 3 255 255-ös telefonon, valamint mailen itt: potdijkezeles@bkk.hu. (A BKK honlapján megadott lehetőségek, valószínűleg továbbküldik a BKV-nak, ha már nem illetékesek.)
- Ha pótdíjkövetelése nem évült el, és valóban megbüntették, akkor fizesse be az összeget.