Pénzcentrum • 2014. március 25. 18:00
Március 28-án, pénteken utazhat először a nagyközönség a 4-es metrón. Az új közlekedési eszközön vasárnap estig ingyenesen lehet utazni. Habár az átadás napján még nem változik a felszíni tömegközlekedés, szombattól viszont jelentős változásokra készülhetnek a budapestiek.
Tarlós István főpolgármester bejelentésének megfelelően tervezetten 2014. március 28-án (pénteken) déltől vehetik birtokukba az utasok az M4-es metró vonalát. Az új metró már ezen a napon is késő esti üzemzárásáig közlekedik, a felszíni hálózat ugyanakkor pénteken még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adják át a forgalomnak - egészen másnapig.
2014. március 29-én, szombaton az első járatindulástól ugyanis életbe lépnek a korábban bemutatott felszíni tömegközlekedési változások. A buszhálózat megváltozó rendjének kialakításakor arra törekedett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy minél többen használják a gyors, dugómentes és kényelmes utazást biztosító új metróvonalat, mely alternatívát kínál a jelenleg nagy forgalmú 7-es buszcsalád, a 47-es és a 49-es villamos mellett, valamint a nyugati agglomerációból a XI. kerületig közlekedő sűrű autóbuszvonalak kelenföldi végállomásáról a belvárosba - derül ki a BKK közleményéből.
Az új felszíni közlekedési rend tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonalon jelent hálózati vagy jelentős menetrendváltozást. Ahogy Tarlós István bejelentette: a BKK Igazgatóságának döntése alapján az M4-es metrón március 28-i (pénteki) déli indulásától az esti utolsó járatig, valamint március 29-én és 30-án (szombaton és vasárnap) egész nap díjmentesen lehet utazni. A kedvezmény a felszíni járatokra és más metróvonalakra nem vonatkozik.
Mivel ezeken a napokon - az utasforgalmi próbaüzem első három napjának ingyenessége miatt - az M4-es metró vonalán egyik jegyérvényesítő automata sem működik majd, az M2-es, illetve az M3-as metróra történő átszálláskor a Kálvin téren és a Keleti pályaudvarnál a menetjegyeket az ellenőrök érvényesítik. Március 31-én (hétfőn) üzemkezdettől az új metróvonal is a megszokott díjszabás szerint vehető igénybe mint Budapest tömegközlekedési hálózatának új vonala.
Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől (szombattól) életbe lépő felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással. Az új felszíni közlekedési hálózatban való eligazodást a www.bkk.hu/m4 címen elérhető oldalon az interaktív térképek mellett részletes szöveges magyarázatok is segítik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az M4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. Az átszállással történő utazás a metróhálózaton belül továbbra is egy vonaljeggyel lehetséges marad. A metró átadását követő hónapokban a felszíni tömegközlekedési hálózat új struktúrában fog működni, a felszíni kínálat jelentősen nem csökken.
A felszíni közlekedés újratervezésekor számos szempontot kellett figyelembe vennie a BKK-nak. A megújuló felszíni hálózatot alapvetően úgy tervezték, hogy minden utas a gyors, dugómentes és kényelmes utazást biztosító M4-es metróvonalat használja, akinek az nyújtja a leggyorsabb közlekedési módot. Zömében meghagyták a megszokott felszíni utazási lehetőséget azokon a vonalakon, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást. A nappali járatok közlekedésének változásához igazodva kisebb menetrendi módosításokat hajtanak végre az éjszakai hálózaton is.