Megszólalt Tarlós: mikor jön a dugódíj?

Napi.hu2014. január 24. 13:13

Tarlós István főpolgármester a napi.hu-nak adott interjújában beszélt a 4-es metró átadásáról, és a metró fejlesztésére kapott támogatás miatti további feladatokról.

A lap kérdésére, miszerint a 4-es metró átadását követően a főpolgármester már nyugodtan hátradőlhet-e, hiszen az uniós eurómilliók már úgyis befolynak a kasszába, Tarlós úgy reagált: "Nem lesz idő a lazításra, mert az elszámolást 2015 végéig kell megejteni. De ez előtt még egy sor tennivaló van: a kelenföldi állomás földfelszíni rendezése, őrzött P+R parkolók átadása, az 1-es és 3-as villamosvonalak átépítése, a Széll Kálmán tér átalakítása a fonódó villamossal ... és persze a dugódíj bevezetése."

Arra a felvetésre, hogy ehhez mindenképp ragaszkodik-e az európai Unió a főpolgármester azt mondta: "Mivel Demszkyék szerződésben vállalták bevezetését, igen. Most, viszont úgy néz ki, hogy a bevezetést egy-két évvel el tudjuk halasztani. Ez azt jelenti, hogy 2015 helyett 2016 lehet a rendszer induló dátuma. Ehhez persze módosítani kell az érvényben levő jogszabályokat és meg kell határozni a zónákat is. Úgy tervezzük, hogy ez utóbbi még idén ősszel eldől, és akkor másfél év marad a beruházás megvalósítására."

Tarlós az interjúban kitért arra is, hogy anyagi szempontból érdemes lett volna-e még időben leállítani a 4-es metró munkálatait. Elmondása szerint: "Totális dilettantizmus, sőt a főváros elleni bűn lett volna félbehagyni az akkor már két éve folyó építkezést. Arról nem is beszélve, hogy 2010 őszén már 16 alapszerződés volt érvényben. Ennyit kellett volna felmondani olyan világcégekkel, mint az Alstom, a Siemens vagy a Swietelsky."

Címkék:
utazás, bkk, bkv, Budapest, tarlós, 4-es metró, alstom,