Pénzcentrum • 2013. október 8. 13:06
Tizenkét októberi napon buszokkal pótolják a 2-es metró szerelvényeit a metróvonal biztosítóberendezésének cseréje miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden.
Az Alstom szerelvények helyett a felszínen buszok szállítják az utasokat a teljes vonalon október 12-én és 13-án egész nap, 17-én és 18-án 20 órától üzemzárásig, 19-én és 20-án egész nap, 21-én, 22-én, 24-én és 25-én 20 órától, valamint 26-án és 27-én egész nap.
A metrókat két buszvonal helyettesíti, az M2E a Blaha Lujza tér után a Astoria-Ferenciek tere-Déli pályaudvar-Moszkva tér útvonalon, az M2 pedig az Astoria-Deák Ferenc tér-Kossuth Lajos tér-Margit híd-Batthyány tér-Széll Kálmán tér útvonalon közlekedik.
Az M2E vonalon a buszok napközben 2-3 percenként, az M2-es vonalon napközben 5 percenként közlekednek, amelyek egy része alacsonypadlós, légkondicionált jármű lesz. Az utolsó csatlakozó járatok indulását az utolsó pótlóbuszok érkezéséhez igazítja a BKK. A metrópótlás ideje alatt az Örs vezér terén a 168E autóbusz végállomását áthelyezik a 161A járat megállójába, a metrópótló járatok közlekedése miatt a 277-es autóbuszok pedig a 85E autóbusz megállóhelyéről indulnak.
A BKK közleményében hangsúlyozta, hogy a felújítás miatti átszállás nem minősül útmegszakításnak, ezért új jegyet nem, hanem a már kezelt jegyet kell újra érvényesíteni a nem számnégyzet felőli végén.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A pótlás oka, hogy a 2-es metró felújításának utolsó fázisát, a biztosítóberendezés cseréjét végzik. A járművek vezérléséhez, a vonatok beszabályozásához nem elég csupán a berendezés működését megvizsgálni, szükség van a teljes rendszer működésének ellenőrzésére is. Az eredeti rendszert még az 1970-es évek elején építették ki, mára elavulttá vált. A cserével elektronikus központi forgalomirányító rendszer épül ki, így a szerelvények akár 90 másodperces követési idővel is futhatnak az alagútban.