Pénzcentrum • 2013. április 18. 17:29
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forintra büntette a Ryanairt, mert a légitársaság a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott. Az is baj volt, hogy a szerződéses feltételeket nem fordította le magyarra.
A reklámokat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több szempontból is vizsgálta, majd arra jutott, hogy a cég atájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó, a fogyasztók által jellemzően fizetendő járulékos költségekre, például az úgynevezett foglalási adminisztrációs díjra.
Egyes reklámokban ugyanis ez a díj nem szerepelt, ahol mégis, ott is a valósnál alacsonyabb összeggel. "A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úticél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni." A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért 15 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a Ryanair nem először csapta be az utasait. Enyhítő körülmény volt, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is nagyon olcsón repülhettek a céggel. A Ryanair később önként módosította a reklámokat.
A GVH szerint az is tisztességtelen volt, hogy a szolgáltatás legfontosabb feltételeit március 29-ig sehol és semmilyen formában nem tette magyarul is hozzáférhetővé. Ezt a GVH azonban nem büntette, mert a cég ezen is változtatott.