Pénzcentrum • 2013. március 7. 11:09
150 milliárdos út- és vasút-beruházási programról döntött az infrastruktúra-fejlesztő - tudta meg a Magyar Nemzet. A projekt keretén belül megkezdik az M4-es építését, tovább épül a 86-os főút, és korszerű vonatbefolyásoló rendszert kap a Budapest-Gyoma vasútvonal.
Gőzerővel zajlik az uniós források lekötése a jelenlegi finanszírozási ciklus lezárása előtt. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztőtől (NIF) kapott értesülések szerint több szakaszban jó néhány gyorsforgalmi-, közút- és vasúti projektet kezdenek meg a jelenlegi uniós költségvetési keret terhére. - Az első csoportba tartozó, mintegy 150 milliárd forint nettó költségű fejlesztések megkapták a miniszteri jóváhagyást, azok kiírásáról a napokban döntött a NIF felügyelőbizottsága -Loppert Dániel, a szervezet szóvivője elmondta, hogy a döntés alapján megkezdődik az M4-es autópálya megépítésének előkészítése. Az első szakasz Abony és Fegyvernek között épül majd fel kétszer két sávos formában 28,9 kilométeren, és magában foglalja a Szolnokot északról elkerülő új autópálya-híd megépítését is.
A másik fontos gyorsforgalmi fejlesztés a 86-os út gyorsforgalmi szakaszának továbbépítése, amely a Nyugat-Dunántúl észak- déli irányú főútja, és jelentős nemzetközi teherforgalmat bonyolít le. A Szombathely-Csorna szakaszon a mostani döntés alapján Szeleste és hegyfalu között épül egy viszonylag rövid, 7 kilométeres kétszer két sávos út, de Loppert Dávid szerint hamarosan indulhat a Csornáig vezető szakasz beruházása is. Tekintve, hogy Csornától az M1-es autópályáig már elindult a közbeszerzés a fennmaradó szakaszok gyorsforgalmi úttá történő kiépítésére, ezért elérhető közelségbe került Szombathely és több nagyobb dunántúli település bekötése a gyorsforgalmi hálózatba.
Eközben február végén Szijjártó Péter 360 milliárdos vasúti gigaberuházást jelentett be. Ennek keretében egy Budapestet elkerülő tehervasúti körgyűrű épülne, amellyel 4-5 napról egy napra csökken a hazai teherforgalom menetideje.