Világgazdaság • 2013. március 4. 09:32
Egyre jobban elmosódik a határ a fapados és a hagyományos légitársaságok szolgáltatásai között. A régi nagy cégek többfajta tarifát is kínálhatnak már, eltérő szolgáltatáscsomagokkal, de a fapados társaságok is biztosítanak többletszolgáltatásokat, persze extra áron - derül ki a Világgazdaság körképéből.
Júliustól például a Germanwings egy vadonatúj termék- és márkakoncepciót vezet be, amely lehetővé teszi az utasok számára az "a la carte" repülést. A legjobb minőségű terméket elsősorban az üzleti utasoknak kínálják majd, a középső tarifa bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz majd, amelyek mellé az utas igény szerint továbbiakat választhat. A harmadik, a legolcsóbb tarifa semmilyen többletszolgáltatást nem tartalmaz.
A hagyományos légitársaságok között elsőként, Európán belül április végétől fizetni kell a csomagfeladásért a holland KLM járatain. A fuvarozó indoklása szerint az intézkedés célja, hogy az utasok csak azért a szolgáltatásért fizessenek, amit valóban igénybe vesznek. A fedélzetre továbbra is ingyenesen felvihető két poggyász.
A folyamat fordítva is igaz, a fapados légitársaságok is próbálnak nyitni az igényesebb utasok felé. Már minden easyJet-járaton bevezették például az ülőhelyfoglalást, persze díj fejében.