Pénzcentrum • 2012. november 22. 19:03
A Ryanair ma, bejelentette, hogy 40%-os leépítést hajt végre budapesti bázisán, ami azt jelenti, hogy 10 útvonalat zár be.
"Miután a Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez, a Ryanair 2013. január 10-től kezdve 10 útvonalat (Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lübeck, Malaga, München, Oslo, Thessaloniki) zár be" - áll az ír diszkont légitársaság közleményében. A Ryanair budapesti forgalma évente 800 000 utassal fog csökkenni (2 millióról 1,2 millió utasra), és ez közel 800 "helyi" munkahely elvesztését fogja eredményezni a légitársaság szerint.
A 2013. január 10-től érvénybe lépő leépítések a következőket fogják érinteni:
5-ről 3-ra csökken az itt állomásozó repülőgépek száma
30-ról 20-ra csökken az útvonalak száma (33%-os csökkenés).
Heti 280-ról kevesebb, mint 170-re csökken a járatok száma (40%-os csökkenés).
Éves szinten 2 millióról 1,2 millióra csökken az utasok száma (40%-os csökkenés).
20 útvonalból 9 esetében csökken a járatok gyakorisága.
A Ryanair közölte, hogy ezek a lépések visszafordíthatóak, amennyiben a Budapest Airport versenyképes költségeket ajánl, illetve hatékony létesítményeket biztosít.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Portfolio.hu elemzői véleménye szerint minden bizonnyal nem csak az áll a Ryanair lépése mögött, hogy sokallják a Budapest Airport árait - ahogy arra már több esetben rávilágítottak -, de a kisebb forgalmú, többnyire veszteséges téli időszakban hagyományosan a legtöbb légitársaság leépít kapacitásokat. Tavaly télen például a Ryanair 80 gépet tartott a földön.