MTI • 2012. szeptember 7. 11:08
Ma délelőttől már utasokat is szállít az első Alstom-metrószerelvény a 2-es vonalon Budapesten.
Forgalomba állt péntek délelőtt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé.
Tarlós István főpolgármester az indulás előtt tartott sajtótájékoztatóján korszakalkotónak nevezte a járműcserét, hozzátéve: szeptembertől havi 2-3 új vonat érkezik, 2013 márciusában pedig az utolsó új szerelvény is forgalomba áll.
A főpolgármester jelezte, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte. Jelenleg négy szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV tartalékba helyezi a régi szerelvényeket.
Jelenleg négy Alstom-szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egy szállít utasokat, a többit futáspróbákon még vizsgálja az Nemzeti Közlekedési Hatóság. A továbbiakban havonta két-három új járművet állíthatnak majd forgalomba.
A 100 méter hosszú, légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhelye van.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kocsik mindkét oldalán négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 km/óra.
Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.