Tarlós: 2014-ben indulhat a 4-es metró

MTI2012. augusztus 15. 16:02

Elviekben tartható a budapesti 4-es metró 2014-es átadása, miután 70 százalék fölé került a műszaki készültség - közölte Tarlós István. A főpolgármester sajtótájékoztatóján elmondta: a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) négy kiemelt közlekedési beruházás előkészítését kezdte meg.

A fővárosi villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója, a kisföldalatti korszerűsítése és esetleges meghosszabbítása, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, utóbbi felújítása, illetve az észak-déli regionális gyorsvasút déli ágának az Astoriáig történő meghosszabbítása szerepelnek a kiemelt közlekedési projektek között. A programok a kormány támogatását is élvezik - tette hozzá.

Tarlós István közlése szerint a projektek előkészítésével a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lehívható támogatások elnyerésére készülnek fel. Hangsúlyozta, hogy a beruházások jelentősen csökkenthetik a BKV műszaki lemaradását, mivel a fejlesztésekkel egy időben a jelenlegi infrastruktúrát, és a járműveket is lecserélhetik.

A 4-es metróval kapcsolatban a főpolgármester jelezte: 70 százalék fölé került a műszaki készültség, és elviekben tartható a 2014-es átadás. Az első Alstom szerelvény, amely ezen a vonalon fog közlekedni, az ősszel Magyarországra érkezik. Várhatóan novemberben megkezdődik a tesztelése, és 2013 tavaszára megszülethet a típusengedély is.

Kérdésre válaszolva Tarlós István kitért arra is, hogy a pesti alsó rakpart egy szakaszának forgalmát átszerveznék, erre három terv van: a teljes lezárás, a sávszűkítés, illetve az egyirányúsítás. Erről szavai szerint a közeljövőben születhet döntés.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, azért kezdik el a közlekedési projekteket most kidolgozni, hogy mire a forrásokra megnyílnak a pályázati lehetőségek, kész terveik legyenek. Részletes tervezési munka zajlik, amelyek végén teljesen elő lesz készítve a beruházás - mondta.

A négy fő projektet bemutatva elmondta, a kisföldalatti korszerűsítése nem várhat már sokáig, mivel a szerelvények 39 évesek, lecserélésükre most uniós forrásból van lehetőség. Hangsúlyozta, hogy speciális üzemről van szó, a világon sehol máshol nem közlekednek pontosan ilyen járművek, ezért egyedi járműveket kell beszerezni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, az Örs vezér téri összekötésen túl a forgalmas útátjárókban felül-, illetve aluljárókat építenének. Az összekötés után az M0-ástól akár fél órán belül a belvárosba lehet majd jutni - hangsúlyozta.

Vitézy Dávid szerint a villamos- és trolivonalak fejlesztésének projektjében most vizsgálják azokat a lehetséges beruházásokat, amelyek reálisak, megvalósíthatók, ezeket gyűjtik majd össze egy nagy projektbe. Helyet kaphat ebben az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal visszaállítása, vagy a fogaskerekű meghosszabbítása a Széll Kálmán térig. Összesen több mint 20 ilyen fejlesztést vizsgálnak - mondta.

Az észak-déli gyorsvasúttal kapcsolatban megjegyezte, hogy 2020-ig nem készül el egy ütemben a teljes vonal, de a déli szektorban el kell kezdeni a munkát, mert a ráckevei és csepeli HÉV is nagyon rossz állapotban van, ha nem cserélik le a szerelvényeket, akkor azok átlépik az 50 éves korhatárt.

Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, a kivitelezés mintegy 7-800 milliárd forintba kerülhet, de azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzre tudnak majd pályázni a 2014-től kezdődő ciklusban. Azt sem tudni egyelőre, hogy a négy nagy projektből hányra adják be a pályázatot az uniónál.

Címkék:
fogaskerekű felújítás,