Világgazdaság • 2012. május 10. 08:36
Mégsem júniusban indul a menetrend szerinti vízibusz-közlekedés a Duna fővárosi szakszán - írja a Világgazdaság.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint az új, naponta közlekedő hajójárat várhatóan csak a harmadik negyedévben indul a most felújított 8 kikötőt érintve.
"A járat meghirdetését még nem tartjuk időszerűnek, mivel a menetrend és a díjszabás egyeztetése még folyamatban van, ráadásul a kikötők sem készültek el. Az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd" - közölte a BKK.
A társaság közlése szerint a ráncfelvarráson átesett kikötők 493 millió forint összköltséggel újultak meg, amiből 440 millió forint az uniós forrás. Az eredetileg tervezett projekt megvalósítása után fennmaradó források egyébként lehetővé teszik, hogy szeptemberre a Szent Gellért téren is hasonló kikötő épüljön.
A tizenegy és fél kilométeres útvonalon a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként követik majd egymást a vízibuszok. Ilyen járatsűrűség mellett különösen azonban kérdéses, hogy hány, milyen korú és műszaki állapotú hajóval végzi majd a BKV a szolgáltatást? A BKV tulajdonában tíz, 25-50 éves hajó van, ezek közül nyolc alkalmas a városi tömegközlekedésre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Így a járat üzemeltetéséhez középtávon szükséges új hajók beszerzése is. "Erre a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség, de az előkészítő munkákat megkezdtük. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtünk egy, a Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről, amely tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat" - tudatta a napilappal a társaság.