Pénzcentrum • 2012. március 23. 10:05
Átszabná a közösségi közlekedést a kormány az uniós elvárásokra hivatkozva - írja a Népszabadság. A MÁV kettészakad és gazdát cserél, a vasutat és az autóbuszos szolgáltatókat összefogó közlekedési holding tervét ellenben elvethetik.
Horváth Gergely Domonkosnak, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatójának július 1-jéig kell újraosztania a lapokat, ám a megálmodott rendszer látszólag nincs összhangban a kormány korábbi ígéreteivel.
A napilap úgy tudja, a MÁV Zrt. vállalatcsoportjából két nagy egység sorsa fordul. A "vízfejként" számon tartott központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként három, legfeljebb négy hónapon belül a Magyar Fejlesztési Bank kezébe kerülhet.
Ez azt jelenti, hogy az MNV lemond a mintegy 7800 kilométeres országos vasúthálózat, és a legnagyobb magyar állami ingatlan vagyon felett rendelkező MÁV tulajdonosi jogairól. A MÁV szakértői azonban tudják: az állam bankja hozzávetőleg 130 ezer vasúti ingatlanra teheti rá a kezét, a korábbi értékelések szerint 400 milliárd forintot meghaladó értékben.