4-es metró: tényleg elindul három év múlva?

MTI2011. július 18. 17:00

Őszre a 4-es metró minden állomása szerkezetkész állapotban lesz - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A metró kocsikat szállító cégtől függ, hogy a tervek szerint 2014-ben már utazhatunk-e a metrón.

A Tétényi úton állnak a legjobban a munkákkal: a szerkezetépítés már hónapokkal ezelőtt befejeződött, az állomás mintegy 80 százalékos készültségi szinten van. Az aluljáróban már a burkolatokat helyezik el a szakemberek, és megkezdték az állomás feletti kupola üvegezését is.

Hasonlóan előrehaladott állapotban van a Móricz Zsigmond körtéri és a Bocskai úti állomás építése is, ott a falakra a kéregpaneleket szerelik fel. Folyamatosan érkeznek a mozgólépcsők az állomásokra, összesen 97 mozgólépcsőt fognak a megállókba beépíteni, illetve minden állomáson liftek is segítik majd a le- és a feljutást.

A pesti oldali állomások egy részén még a szerkezetépítők dolgoznak, mivel a pajzsos alagútépítés elhúzódása miatt nem tudták befejezni ezeket a munkálatokat. Októberre várhatóan az összes állomás szerkezetkész állapotba kerül, de ezzel párhuzamosan minden állomáson már megkezdték a belső beépítési munkákat is.

A vágányépítés is jól halad azokon az alagútszakaszokon, ahol a betonfeltöltés elkészült. A vállalkozó naponta átlagosan akár 140 métert is halad.

A szerelvényszállítón múlik az indulás

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ha a francia Alstom az új megállapodás szerint le tudja szállítani a szerelvényeket, akkor ők tartani tudják a kapcsolódó határidőket. Vagyis, ha 2013-ban megérkeznek a szerelvények, az automata vonatbefolyásoló rendszert építő Siemens még abban az évben elkezdheti a rendszer összehangolását a szerelvényekkel. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2014-ben már utasokat is szállíthat a 4-es metró.

A Siemens eddig 50 millió euró feletti többletkövetelést nyújtott be a választott bírósághoz az alagútépítést végző Bamco konzorcium késedelme miatt. A projektigazgatóságot érintően pedig júliusig 85 milliárd forintos többletkövetelést jelentettek be, ennek azonban csak mintegy 20 százaléka tűnik megalapozottnak a DBR szerint.

Címkék: