Pénzcentrum • 2011. március 7. 04:42
Alapos utasszámlálásokat követően eldöntött járatsűrítéseket és jelentős fejlesztéseket tartalmaz a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által előkészített új fővárosi tömegközlekedési menetrend, amely májustól lép életbe.
A Főpolgármesteri Hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a paraméterkönyv legfőbb változása a 6-os villamos éjjeli közlekedése: májustól minden nap és minden éjjel, 24 órán át közlekedik a nagykörúti villamos. A járatok biztonságát folyamatosan szolgálatot teljesítő őrök biztosítják majd, az eddigi kényelmetlen és túlzsúfolt 906-os éjszakai járat pedig megszűnik. Régebben is közlekedett éjszakai villamosjárat a körúton: 1989-es megszüntetését követően indult be a most búcsúzó buszjárat.
Jelentős járatsűrítések is lesznek Budapest buszhálózatának kritikusan zsúfolt vonalain. A 7-es autóbuszcsaládon (7-es, 7E, 173-as, 173E) új, sűrűbb menetrend lép életbe, Budapest legforgalmasabb, az Újpalotai lakóteleptől a Kelenföldi pályaudvarig közlekedő 173E vonalán 10%-kal nő a napi járatok száma.
Sűrűbben közlekedik a 99-es autóbusz is (15 helyett 10 percenként hétvégén), illetve az Alacskai úti lakótelepet kiszolgáló 254E autóbuszon is eggyel több autóbusz közlekedik majd munkanapokon, lecsökkentve ezzel a követési időt. Ezek a járatok Budapest legzsúfoltabb járatai, a pontos intézkedéseket és menetrend-módosításokat részletes utasszámlálás előzte meg. A zsúfoltságkezelési intézkedéseket a BKK és a főváros szakügyosztálya a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettel (VEKE) is egyeztette, a civil szervezet javaslatára került be az intézkedéscsomagba a 99-es autóbusz sűrítése. A 7E autóbuszon alacsonypadlós járművek is forgalomba állnak az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.
Fontos fejlesztés a ferihegyi repülőtér kiszolgálásának javítása: a Ferihegyről induló 200E autóbusz üzemidejét éjjel 1:16-ig meghosszabbítják. A helyi lakosság és a Moholy-Nagy Egyetem kérésére a Zugligeti úton közlekedő 222-es autóbuszjárat üzemidejét is bővítik. A fejlesztések ellentételezésére a legkevésbé kihasznált járatokon valóban lesz menetrend-módosítás: a napközben szinte teljesen üresen közlekedő 225-ös buszjárat helyett a 25-ös buszjárat közlekedik sűrítve, emellett a délutáni csúcsidőszakban - a 2009-ben történt jelentős sűrítés enyhe korrekciójaként - módosul a 2-es villamos menetrendje.
A főváros vezetéséhez és a BKK-hoz érkezett javaslatok alapján megváltozik a járatok közlekedésének rendje a 28-as és 37-es villamoson, mellyel mind az Új köztemető, mind az Izraelita temető megközelíthetősége javul. Szintén alapos előkészítés után döntöttünk a 105-ös buszjárat útvonalának módosításáról: a járat nem köt magára hurkot a Deák térnél, hanem a József Attila utcából egyenesen halad majd tovább az Andrássy útra, ezzel a többségében átutazó utasok indulásonként 3-4 perces menetidőt takarítanak meg.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A paraméterkönyv tartalmazza a HÉV-vonalak beszámozását is: a szentendrei vonal H5, a ráckevei H6, a csepeli H7, a gödöllői H8, a csömöri H9 számozást kap. A HÉV-vonalakat nem ismerő budapestiek, a vidéki utasok és a külföldiek számára igen nehéz volt a csak névvel ellátott, a térképen azonos színnel szereplő vonalak megkülönböztetése. A vonalak egyértelmű azonosítását és a félreérthetetlen utastájékoztatást szolgálja a vonalak beszámozása, amit minden európai nagyvárosban már megtettek, nem csak a HÉV-szerű vonalak, hanem az elővárosi vasutak esetében is. A vonalszámozás sikerrel vált be a Volánbusz elővárosi járatain is: az utasok lényegesen könnyebben tájékozódnak, mióta járatszámok különböztetik meg az eltérő útvonalon közlekedő buszokat, és nem csak a településnevek felsorolása.