Pénzcentrum • 2011. február 26. 17:02
A Renault is azon autógyártók közé tartozik, amelyek élen járnak az elektromos járművek fejlesztésében. A Nissannal a háttérben erre minden kapacitása meg is van, ráadásul gyakorlati tapasztalatokban is bővelkedik. A francia piacon ugyanis évek óta értékesít első generációs villanyautókat, melyek ugyan nem a legkorszerűbb technikát képviselik, de megfizethetőek voltak.
Az egyre nagyobb Renault Z.E. flottában a Fluence és a rövid Kangoo mellett hamarosan megjelenik a hosszú Kangoo is, a Maxi. Ez ötüléses személy- és kétüléses haszonjármű kivitelben is elérhető lesz. A dolog igazi érdekessége az autó árazása. Adók és támogatások nélkül 21 200-22 000 eurós árat kalkuláltak, ami Franciaországban még egy 5 000 eurós támogatás is csökkent.
A 16 000 eurós ár egy hagyományos, dízelmotorral szerelt Kangoo árával egyezik meg. Az elektromos változat viszont nem tartalmazza a lítium-ion akkumulátorokat, melyeket 72 euro/hónap áron bérelhetnek a felhasználók. Egy feltöltéssel - a környezeti- és forgalmi viszonyoktól, valamint a vezetési stílustól függően - akár 170 km megtételére is képes autó "teletankolása" mintegy 1,5 euróból megoldható.
A vételár - ami lehet bérleti, vagy lízingdíj is - és az akkumulátorok által megkövetelt havi ráfordításhoz még hozzájön a rendszeres karbantartás költsége, mely megegyezik egy maximum évi 15 000 km-es futásteljesítmény hagyományos modellével. A Renault terminológiáját magyarra fordítva ez minimális ráfordítást jelent, ugyanis az új modelljeiket 20-30 ezer kilométerenként kell csak szakszervizbe vinni.