Pénzcentrum • 2011. február 1. 08:32
Bár a magyar kormány folyamatosan visszakapcsolja a hálózatba a korábban bezárt mellékvasúti pályákat, azonban az Új Széchenyi Terv azzal kalkulál, hogy a mostani 7200 kilométeres hálózat közel 6000 kilométerre csökken - írja a Napi Gazdaság.
Arra a kérdésre, hogy ez esetben mi lesz a sorsa 1200 kilométer vasúti pályának, a fejlesztési tárcához tartozó közlekedési kormányzat azt a választ adta: a fejlesztési tárca természetesen minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt.
Az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni.
Mind a felhasznált eszközök, mind az alágazat szempontjából olyan vasúti hálózat létesül, mely az állam részéről a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel.