Pénzcentrum • 2010. november 30. 11:02
A Parking Kft. készen áll arra, hogy 2011 januárjától átvegye a BÖP Kft-től a fővárosi tulajdonú közterületeken a parkolás üzemeltetési feladatokat. A VI., VII., VIII., IX. és XIII. kerület fővárosi főútvonalain így a parkolási tevékenységet végre a Főváros tulajdonában álló cég látja majd el, ami az egyik első, fontos lépés az egységes budapesti parkolási rendszer megteremtése felé. Az ehhez szükséges döntést a Fővárosi Közgyűlés november 24-én meghozta: egyrészt felhatalmazta a Főpolgármestert az elengedhetetlen cégjogi intézkedések megtételére, másfelől pedig megbízta a Parking Kft-t, hogy parkolóőröket vegyen fel, s teremtse meg az üzemeltetés feltételeit - tájékoztatta lapunkat a társaság.
A közlemény szerint a sajtóban megjelent információkkal szemben a Parking Kft-nek nem okoz problémát az automaták üzembe állítása, szakmailag felkészült az előtte álló feladatokra. Az új parkolóautomaták beszerzésére az előző Közgyűlés által jóváhagyott nettó 1,1 milliárd forint, amelyet a sajtóban megjelent cikkekben keresnek a társaságon, nem tűnt el, lévén azt a Parking Kft. a Fővárostól eredményes közbeszerzés híján sosem kapta meg. Az új automaták beszerzésére irányuló tender eredménytelen lett, a keresett összeg hiánytalanul megtalálható a Főváros kasszájában.
Miként azt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a novemberi Fővárosi Közgyűlésen kifejtette, a Főváros új vezetése a helyzetet megvizsgálva, arra az álláspontra jutott, hogy szükségtelen milliárdos beruházással új automatákat beszerezni a ma működők helyett. Ezért úgy döntött Közgyűlés, hogy a BÖP Kft-nél lévő automatákkal kell végeznie a Fővárosi Önkormányzatnak a fővárosi közterületeken a parkolás üzemeltetést.
A Főváros vezetésének egyértelmű célja, hogy egységes legyen a parkolási rendszer és átlátható viszonyokat teremtsen a parkolásban, ehhez az egyik első, fontos lépés a BÖP által üzemeltetett parkolóhelyek visszavétele a főváros üzemeltetésébe.