Pénzcentrum • 2010. november 19. 13:02
Közzétette legfrissebb piaci elemzését a JATO Dynamics (globális autóipari piackutató cég). A jelentésből kiderül, hogy a fejlődés korábbi jelei ellenére az európai újautó eladásokra továbbra is a csökkenés a jellemező, továbbá, hogy melyek a legkelendőbb márkák Magyarországon.
Az Európa 10 legsikeresebb márkáját tömörítő toplista 9 szereplőjének eladásai elmaradtak a tavaly mért eredményeiktől. Az eladott újautók tekintetében továbbra is a Volkswagen modelljei a listavezetők. A Suzuki volt az év legnagyobb vesztese, közel 70%-os forgalomesést volt kénytelen elkönyvelni a tavalyi évhez viszonyítva.
Hazánkban 2010-ben a Ford, a Skoda, a Volkswagen és az Opel tudott 10% feletti piaci részesedést elérni, Suzukit már csak minden 17. újautó vásárló választ.
"Vegyes a kép a jelenlegi újautó eladások terén Európában. Míg az "Öt Nagy" piac éppen csak hogy evickél kifelé a válságból a Közép és kelet-európai piacok többsége (a magyar kivételével - szerk.) továbbra is dinamikusan növekszik." - mondja David Di Girolamo a JATO Consult Üzletágvezetője - valamint hozzáteszi - "A kelet európai volumen növekedés ugyan nem elegendő ahhoz, hogy a teljes kontinens viszonylatában éreztesse hatását, az viszont mindenképpen jó jel, hogy a válságtól leginkább sújtott országokban már egyértelműen megindult a fejlődés."