Pénzcentrum • 2010. november 5. 18:02
Október 23-án üzemzárástól, november 8-án hétfő hajnali üzemkezdetig a 4, 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek, azonban november 6-án (szombaton) üzemkezdettől 7-én (vasárnap) 21 óráig a Margit hídon a villamosok és a nappali autóbuszjáratok sem haladhatnak át, mert a híd terhelési próbáját tartják. A fellépő forgalmi torlódások miatt a BKV azt javasolja az utasoknak, hogy a sűrítve közlekedő M2-es metróvonalat használják.
A 4-es és 6-os villamosok a korábbi, megosztott rendszerben járnak: a Fehérvári út illetve a Móricz Zsigmond körtérről csak a Jászai Mari térig, valamint 4-6 jelzéssel villamos közlekedik a Moszkva tér és a Margit híd budai hídfője között is. A Nyugati pályaudvar és Margit híd budai hídfő között 4-6V villamospótló autóbusz közlekedik a Lánchídon át. A mozgásukban korlátozott utasok részére alacsonypadlós autóbuszok is közlekednek a pótlójáratok vonalán.
A 91,191,291-es autóbuszok a Lánchídon keresztül, a Deák teret érintve érik el a Nyugati pályaudvart, valamint sűrítetten, szóló járművekkel erre közlekedik a 109-es autóbusz is - ez a Nyugati pályaudvart nem érinti. A járatok megállnak a Batthyányi téren is, átszállási lehetőséget teremtve az M2-es metró vonalára.
Az éjszaka közlekedő a 906-os, 923-as és 931-es járatok az eredeti útvonalukon, a Margit hídon keresztül közlekednek november 6-án (szombatról vasárnapra virradó) éjjel.
November 7-én 21 órától üzemzárásig a Moszkva tér és Margit híd budai hídfő között közlekedő 4-6 villamos közlekedése leáll az ideiglenes váltó elbontása miatt, ezért a 4-6V pótlóbusz a Nyugati pályaudvar és Moszkva tér között meghosszabbítva közlekedik, ismételten a Margit hídon keresztül. A villamospótló autóbusz a Mechwart ligetnél és a Széna téren a villamosmegállókban, a többi helyen a kijelölt villamospótló megállóban áll meg. 21 óra után a 91,191,291-es, valamint a 109-es autóbuszok is a Margit hídon keresztül közlekednek.
November 7-ről 8-ra virradó éjszaka a 906-os, 923-as és 931-es járatok az eredeti útvonalukon, a Margit hídon keresztül közlekednek.
November 8-án üzemkezdettől a 4-es és 6-os villamosok, valamint a hídon közlekedő 91-es, 109-es, 191-es, 206-os, 291-es, 906-os, 923-as és 931-es autóbuszok az eredeti menetrendjük szerint, teljes útvonalukon közlekednek, a Margitsziget megállóhelyen egyelőre nem állnak meg.
A Margitsziget közösségi közlekedéssel továbbra is csak az Árpád hídon keresztül közelíthető meg. A 26-os autóbuszok az Árpád híd metróállomástól Margitsziget, Centenáriumi emlékműig közlekednek. Közép- és Észak-Buda felől a 134-es autóbuszvonalon is elérhető a sziget, amely Békásmegyer, Újmegyeri tér és Margitsziget, Centenáriumi emlékmű között közlekedik 8.30 és 22.30 között. A reggeli időszakban csak a 26-os autóbuszok közlekednek a Margitszigeten, ekkor a 134-es busz továbbra is a Szentlélek tér és Újmegyeri tér között, a korábbi útvonalán közlekedik, 134A jelzéssel. A Margitszigetre közlekedő 134-es autóbuszra legkönnyebben a szentendrei HÉV-ről a Szentlélek térnél, a 86-os buszról a Raktár utcánál lehet átszállni. A Szentlélek térnél a 134-es járat megállója mindkét irányban a hídfőn, a 106-os buszok megállójában található.
A hídon a próbaterhelés ideje alatt a gyalogosforgalom csak a Margitszigetig lehetséges. Szombaton várhatóan - a munkák függvényében - 06:30-tól 16:00-ig csak Buda felől, vasárnap 06:30-tól 15:00-ig csak Pest felől érhető el gyalogosan a Margitsziget.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A terhelés menete:
A Margit híd nem egyenesen köti össze Pestet és Budát, hanem a szigetcsúcsnál megtörik. Emiatt két, szerkezetileg szinte független hídból áll: az egyik a pesti Duna-parttól a szigetcsúcsig tart, a másik pedig a szigetcsúcstól a budai hídfőig. Ezért a terhelési próbát is két részletben végzik el: előbb a pesti, majd a budai hídrészen.
A Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem szakértőinek bevonásával november 6-án, szombaton, a pesti oldalon fogják terhelni a hidat. Ez azt jelenti, hogy 24 darab, egyenként 30 tonna tömegű dömpert vezetnek a hídra, ahol azok több mint 10 órán keresztül fognak állni. Először azt mérik meg, hogy milyen változást idéz elő a hosszú ideig tartó, nyugalmi helyzetben lévő terhelés. Ezután levonulnak a dömperek s a szakemberek a korábban felhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével kielemzik az adatokat mind a terhelt, mind a terhelésmentes hídról. A vizsgálatokat vasárnap hasonló módon folytatják a budai oldalon.