Pénzcentrum • 2010. október 17. 14:02
Mind a jobb, mind a bal oldali kormányzatok tervezték már, hogy az autópályákat az országhatárokig megépítik. Azonban a beruházások csak nagyon döcögősen haladnak és évtizedekbe telhet a célok elérése.
A jelenlegi helyzetet nézve az M5-ösön Szerbiáig, az M1-esen Ausztriáig már el tudunk jutni autóval. Az M7-esről pedig elérhető Horvátország és Szlovénia is.
A tervek szerint az M5-ös egyesülne majd az M43-as autópályával, így Románia is megközelíthető lenne. Még az idén átadhatják Kassa és a magyar határ közötti 14 km-es szakaszt, azonban Miskolc és a határ között nem lesz gyorsforgalmi út. A borsodi megyeszékhelyig futó M30-ast és az északi szomszéd R4-es pályát 2013-ig nem kívánják egyesíteni.
A Budapest-Vác összekötő út uniós forrásokkal kiegészülve befejeződhet 2013-ig. Innen a szlovákokig pedig már folynak az előkészületek és nyomvonalak kijelölése. Az Ukrajnába való eljutás ezzel szemben még hosszabb ideig fog tartani. Pár éven belül elérheti Vásárosnaményt a sztráda, de innen az ukránokig tartó útdarabot csak 2014-2020 között lehet valamikor kivitelezni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Romániába vezető szakaszok elérése szomszédunkon is múlik. Jelenleg két erdélyi autópályát is építenek a románok. Az északi látszik gyorsabban elkészülni, ezért a Debrecenig érő M35-öst össze lehetne kötni vele öt éven belül. Továbbá a dél-erdélyi, Temesvárt és Aradot érintő pálya is épül már, amihez a magyar fél elkezdte a Makó és a határ közti rész munkálatait.