Pénzcentrum • 2010. október 17. 14:02
Mind a jobb, mind a bal oldali kormányzatok tervezték már, hogy az autópályákat az országhatárokig megépítik. Azonban a beruházások csak nagyon döcögősen haladnak és évtizedekbe telhet a célok elérése.
A jelenlegi helyzetet nézve az M5-ösön Szerbiáig, az M1-esen Ausztriáig már el tudunk jutni autóval. Az M7-esről pedig elérhető Horvátország és Szlovénia is.
A tervek szerint az M5-ös egyesülne majd az M43-as autópályával, így Románia is megközelíthető lenne. Még az idén átadhatják Kassa és a magyar határ közötti 14 km-es szakaszt, azonban Miskolc és a határ között nem lesz gyorsforgalmi út. A borsodi megyeszékhelyig futó M30-ast és az északi szomszéd R4-es pályát 2013-ig nem kívánják egyesíteni.
A Budapest-Vác összekötő út uniós forrásokkal kiegészülve befejeződhet 2013-ig. Innen a szlovákokig pedig már folynak az előkészületek és nyomvonalak kijelölése. Az Ukrajnába való eljutás ezzel szemben még hosszabb ideig fog tartani. Pár éven belül elérheti Vásárosnaményt a sztráda, de innen az ukránokig tartó útdarabot csak 2014-2020 között lehet valamikor kivitelezni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Romániába vezető szakaszok elérése szomszédunkon is múlik. Jelenleg két erdélyi autópályát is építenek a románok. Az északi látszik gyorsabban elkészülni, ezért a Debrecenig érő M35-öst össze lehetne kötni vele öt éven belül. Továbbá a dél-erdélyi, Temesvárt és Aradot érintő pálya is épül már, amihez a magyar fél elkezdte a Makó és a határ közti rész munkálatait.
