Pénzcentrum • 2010. szeptember 3. 09:47
Augusztusban közel harminc százalékkal nőttek a magyarországi újautó-eladások a kereskedők trükkje miatt, azonban ne higgyük, hogy túl van a piac a válságon - írja a Népszabadság.
A Datahouse adatai szerint egy hónap alatt közel háromezer személykocsi és 773 kisteherautó kelt el, ami előbbi esetében 24 százalékos, utóbbinál hatvanszázalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
Ugyanakkor érdekes módon több cégnél is augusztus utolsó három napjában helyezték forgalomba a havi mennyiség negyven százalékát, amit nyilatkozóink azzal magyaráztak, hogy ebben az ágazatban is havi teljesítmény alapján értékelnek.
Gyorsan kiderül, hogy nem a magyar piac virágzásáról van szó, hiszen közel félezer új autó csak azért kapott ideiglenesenH betűs rendszámot, hogy javítsa a forgalomba helyezési statisztikát. A járművek végül külföldre kerülnek, vagyis nem a hazai autóállományt fiatalítják.
Huszonhét hónapos folyamatos esés után júliusban ugyan volt némi növekedés, de akkor a rendőrségi flotta félezernél több új autója és egy másik százdarabos tétel dobta meg a forgalmat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Elfogytak az akciók, a kereskedők ugyanis rájöttek, hogy még jelentős árengedményekkel sem lehet forgalomnövekedést elérni. A vevők 95 százaléka készpénzért vásárol, többségében ötmillió forintos vagy annál drágább típust.
Közben egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az olcsóbb tömegmodellek korábbi vásárlói, mert nem tudják törleszteni svájcifrank-alapú hiteleiket, ezért további bedőlési hullám várható: öt év alatt kétszázezer autót vettek vissza a törlesztésképtelen vevőktől.