Pénzcentrum • 2010. augusztus 22. 15:02
Idén megint jó néhány autóritkaság mutatja meg magát a Kisalföldön megrendezésre kerülő Audi Eastoric keretében, és az autózás történetére nagy hatást gyakorló, 30 éves Audi Quattro ezzel a versennyel is megünnepli születését. A résztvevőkre 450 kilométer leküzdése vár a festői szépségű észak-nyugati területeken, a mezőny tiszteletét teszi többek között a Győri Bornapokon, és Szlovákiába is ellátogat. A látvány és az autózás élvezete mellett az ügyességi szakaszokon a századmásodpercek pontos betartásáé a főszerep és jó néhány trükkös meglepetés is vár a versenyzőkre.
Mint mindig, idén is meseszép és különleges járgányokkal indulnak a résztvevők. Íme, egy kis ízelítő:
Skoda 110 Rallye
Ez az autó már megjárta sok hajdani rallye-pálya sóderes, aszfaltos gyorsaságiját. A most navigátorként szereplő Sándor István neve nem ismeretlen a hazai autósport rajongók körében. Balatoni Mihály egykori jobb kezének sikerült visszavásárolnia azt az autót, amivel hajdanán versenyeztek. Az 1047 ccm-es motor 6000 fordulatnál 72 lóerőt teljesít.
Ha összehasonlítjuk a mostani gépekkel, akkor látható igazán a fejlődés, hiszen anno ennyi - és persze némi tehetség, bátorság és szerencse-, elég volt a magyar bajnoki címhez. István ismét a jobboldali ülésből élvezi majd az Audi Eastoric oldtimer rallye-t, mert lánya, Fruzsina vállalta a vezetést.
BMW 600
Ez a valaha gyártott legkülönlegesebb autók egyike, amellyel Dr. Solymosi Tünde és Dr. Máté Kinga nevezett. Már tavaly is indultak és végig küzdötték a távot, de egy másik viadalon a parányi motor már nem bírta a megterhelő strapát és feladni kényszerültek. Időközben sikerült feléleszteni az 1957-es gyártású csöppség két hengerében szunnyadó 23 lóerőt és reméljük, sikeresen teljesítik a hölgyek az előttük álló 450km-es távot, illetve az időmérő feladatokat.
Ezt az autót - akármilyen könnyű is -, vezetője nem tudná egy önindító problémánál egyedül betolni, mert előre nyíló ajtaja miatt olyan akrobatikus képességekre lenne szüksége, amivel már akár a Guinness-féle Rekordok könyvébe is be lehetne kerülni. De autó, motor és utasaik egyelőre rendben vannak és várhatóan így is maradnak.
Jaguar E-Type
A mezőnyben nem kevesebb, mint öt Jaguar is indul. Ezek közül két csehországi páros is az egyik legszebb autónak tartott E-Type modellel áll rajthoz. Nem véletlenül állandó kiállítási darab a New York-i Modern Művészetek Múzeumában ez az autótörténeti ikon, melyet 1961-ben mutattak be a nagyközönségnek.
Ez az 1969-es változat 4200 ccm-es motoros változat 260 lóerős. A prágai Thomas és Petr Fiala egy jól összeszokott apa-fia páros, akik tavaly egy nem kevésbé gyönyörű Ferrarival jöttek, de van otthon egy Austin Healey sportkocsijuk is. Rendszeres részvevői versenyeinknek, negyedik alkalommal indulnak az Oldtimer Szuperkupán.
Audi Quattro
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 30 éves Audi Quattro 8 járművével képviselteti magát. Lehet tetszés szerint válogatni, hogy kinek melyik tetszik! Hogy mire ez a nagy ünnepi hangulat? Az Audi idén ünnepli a quattro, vagyis a négykerékhajtás megszületésének (hivatalos bemutatójának) 30. évfordulóját. A quattro hajtás a mára már legendássá vált típusban, az Audi Quattro-ban debütált.
Mára a fogalmak kissé összemosódtak: ha ma valaki "Audi Quattro"-t emleget, mindenki egy akármilyen négykerék-meghajtású Audira gondol, holott az "Audi Quattro" valójában EGY bizonyos autó volt, az az autó, amelynek megjelenése mind a rallye világát, mind a közúti közlekedést forradalmasította. Ez volt a világon az első, közúti közlekedésre szériában gyártott, állandó összkerékhajtású modell. Ahogy a versenypályákon sokáig nem talált méltó ellenfélre, a közúton is méltán vívott ki elismerést magának.
Míg 1984-ig csak az Audi Quattro-kat szerelték ezzel a hajtással, mára már sokadik generációját építik be a legmodernebb Audi típusokba. Az autó, amelyet a többi négykerékhajtású Auditól meg kell különböztetni, napjainkban csak ős-Quattro-ként vagy (németül) "UrQuattro"-ként neveznek, mára kultuszautóvá vált, amely nem utolsó sorban a versenypályákon elért eredményeinek, és a típussal összefonódó legendás versenyzőknek, Walter Röhrl-nek, Stig Blomqvist-nek, Michele Mouton-nak és Hannu Mikkola-nak köszönhető. Ilyenből is lesz az Oldtimer Szuperkupa győri versenyén!
Az Audi Eastoric Rallye az Oldtimer Szuperkupa negyedik futama, központja most is az Audi gyár lesz, a járgányok innen indulnak és ide is érkeznek vissza. Augusztus 26-án, csütörtökön délután az ETO Parknál gyakorolnak a kétfős csapatok. Bárki megtekintheti a verseny előtti bemelegítést, ez a program nyitott, de egyébként útközben is el lehet csípni a veterán szépségeket. A győriek és a város közelében lakók pénteken délután a Dunakapu téren csodálhatják meg az öreg technikákat, ahová a Bornapok vendégeként 16.30-tól futnak be.
Az Audi Eastoric mezőnye most is soknemzetiségű: német, osztrák, cseh, szlovák és magyar sofőrök és navigátoraik szállnak autóba, hogy elvigyék a győztesnek járó díjat. A 30 éves Audi Quattro előtt tisztelegve a szervezők egy különdíjat is kiírtak számukra!