Pénzcentrum • 2010. július 1. 10:02
Elérte a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán. Hamarosan megkezdődik, és várhatóan őszig véget ér a pajzsok kiszerelése - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
A metróépítés - a leglátványosabb munkafázis végeztével is - folytatódik, hiszen néhány hónapon belül megkezdődhet a pesti oldalon is a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése, illetve mindezekkel párhuzamosan folytatódhatnak a térség felszíni munkálatai.
A déli pajzs június 18-án fejezte be az utolsó, 450 méteres szakasz építését. Ahogy az jellemző volt a teljes munka során, a felszínmozgások minimalizálása érdekében északi párja 50-100 méterrel lemaradva követte, így most érte el a Keleti pályaudvart. Az utolsó 150 méteren kiért az eddig megszokott agyagos talajból és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt. Őszig zajlik majd a pajzsok kiszerelése. A pesti oldalon számos munkafázis csak a pajzsok áthaladását követően végezhető, így hamarosan befejeződhetnek a pesti oldali állomások még hátralévő szerkezetépítési munkái.
A 4-es metró pajzsai 2007. április 3-i indulásuk óta 7,4 kilométert tettek meg az Etele tér és a Baross tér között. Az eredeti tervek szerint a fúrópajzsoknak 2009. nyár közepére kellett volna befutniuk célállomásukra. A telekszerzési és engedélyeztetési gondok miatt valamint a megbízó és a kivitelező közti jogi viták következtében azonban egy évet csúszott a fúrás.