Pénzcentrum/MTI • 2010. június 28. 13:02
Reklámfelületként is szolgáló elektronikus rendszámtáblák bevezetését kezdeményezte egy Los Angeles-i politikus Kaliforniában.
Curren Price szenátor elképzelése szerint a táblák a járművek mozgása közben reklámokat mutatnának, a rendszám azonban egy kisebb felületen mindig megmaradna. Ha a kocsi több mint 4 másodpercre akár a forgalomban, akár egy piros lámpánál megáll, a tábláról eltűnnének a reklámok, és csak a rendszám lenne látható.
Az újítás fő célja, hogy több bevételhez jusson a szövetségi állam, a hirdetők ugyanis csak az állami autófelügyeleten keresztül reklámozhatnának. Kalifornia az egyik legrosszabb pénzügyi helyzetben levő amerikai állam, 19 milliárd dollár adósságot halmozott fel.
Az okos rendszámtáblák nemcsak a rendszámot és a reklámokat, hanem közlekedési információkat és rendőrségi üzeneteket is mutatnának. Az elektronikus rendszámtáblákról szóló javaslat az állami törvényhozás elé került, a San Franciscó-i Smart Plate vállalat már hozzá is fogott a fejlesztéshez, jóllehet még nincs végleges döntés az ügyben.
A kezdeményezésnek egyelőre nincsenek bírálói, az állami szenátus májusban jóváhagyta azt. Arnold Schwarzenegger kormányzó szóvivőjén keresztül közölte, csak akkor foglal állást a kérdésben, ha az állami törvényhozásból a javaslat aláírásra elé kerül.