Pénzcentrum • 2010. április 26. 09:02
A hazai autópiaci finanszírozás egyre inkább a forintalapú konstrukciók irányába tolódott el. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) társelnöke szerint az autókereskedelem további visszaesése nem várható, a piac talpra állása már az idei második félévben megkezdődhet - írja a Napi Gazdaság.
A szakember elmondta, hogy 2009 második felében már nagyon gyengék voltak az értékesítési adatok. Ha például a februári számokat kivetítjük a második félévre, akkor ez alapján - a szezonális tényezőket is figyelembe véve - 2010-ben is a tavalyihoz hasonló értékesítésre lehet számítani, további nagy visszaesés már nem várható. A személyautó- és a kishaszonpiacon havi átlagban összesen 4,5-6 ezer darabos értékesítésre lehet számítani, ami viszont már a II. félévben meghaladhatja a tavalyi teljesítményt.
A hazai piacon a vásárlóerő alapján a reális értékesítési darabszám évi 120-150 ezer új autó eladását jelenti, vagyis most nagyjából 50-60%-kal maradunk el a normális állapottól. Nem szabad a jelenlegi állapotokat a 2003-as értékesítési csúcsévhez hasonlítani. A 120-130 ezres eladást valamikor 2012-2013-ban érheti el a magyarországi autópiac.
Az autófinanszírozás sem száradt ki teljesen. Az emberek hitelfelvételi kedve mellett figyelembe kell venni a bankok kihelyezési hajlandóságát is. A bankok pedig a piacok megnyugvásával előbb-utóbb újra a kihelyezés mellett döntenek, ennek egyik legnagyobb ága pedig a gépjármű-finanszírozás. A 20%-os önerős finanszírozás reálisan működhet, és hosszú idő után újra előtérbe kerülhet az operatív lízing, vagyis a tartós bérlet. A forintkamat sokat csökkent, a válságból való kilábalással pedig az eurókamat emelkedik majd, egyre szűkül tehát az a rés, amely korábban annyira vonzóvá tette a devizaalapú finanszírozást.
Az autós szakma nagymértékben és szinte kizárólag saját magára számíthat: megoldásokat kell keresni, nagyon magas színvonalon kell szolgáltatni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Roncsprémium
Egy ilyen program most azért lenne fontos, mert az elöregedett, nagyjából 12 éves átlagéletkorú magyarországi járműállomány környezetvédelmi szempontból komoly kérdéseket vet fel. Az államnak mindenképp támogatnia kell olyan programokat, hogy a régi, nagy szén-dioxid-kibocsátású autókat újra cseréljék az emberek. Jelenleg 40-45 ezer kétütemű autó fut még az utakon. Nyilván lesz egy elektromosautó-program is. Az infrastruktúra kiépítésével egy hatalmas új iparág fog felnőni, amelyet az államnak is illene támogatnia.