Pénzcentrum • 2010. április 25. 10:02
Szakítva a már közhelyszámba menő országpromóciós témákkal, budapesti vásárló körútra invitál a kínai Global Travel utazási és életmód magazin cikke.
Az írás a Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviseletének kezdeményezésére jelent meg, és tartalmában igyekszik Budapestet a kínai olvasóközönség számára új arcáról bemutatni, szem előtt tartva, hogy az ázsiai turista számára minden külföldi utazás központi eleme a vásárlás.
A cikk az Ecseri piactól kezdve a paprikán és Falk Miksa utcán át egészen a retro design termékekig sorolja a hazánkban megnézni és megvenni érdemes termékeket. A szerző kitér olyan hasznos tanácsokra is, mint a pénzváltás, az ÁFA visszatérítés vagy az üzletek nyitva tartása.
Magyarországon a kínai beutazó turizmus az utóbbi 5 évben - a válság ideje alatt is - folyamatos növekedést produkált (évente átlag 10-12%). A KSH adatai szerint 2009 január-decemberében 38.400 kínai vendég 70.800 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 18%-os, a vendégéjszakák vonatkozásában pedig 12,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.