Pénzcentrum • 2010. április 16. 11:02
Az autógyártásban, és különösen a sportkocsigyártásban egyre fontosabb a minél könnyebb és erősebb anyagok használata. Bár a legtöbb autógyár még messze áll attól, hogy az acélt illetve az alumíniumot felváltva 100%-ban speciális anyagokból építsék a kocsikat, azonban vannak gyártók, amelyek már ma is komoly pénzeket ölnek az extra könnyű anyagok kutatásába.
A nem mindennapi sportkocsikat gyártó Lamborghini rendelkezik az autógyárak közül az egyik legszélesebb körű ismeretekkel a kompozit anyagok területén. A cég ezt döntően a Washington állam egyetemével közösen, Seattleben felállított kutatólaboratóriumának köszönheti - írja a MotorAuthority.
Az olasz luxusautógyár először az 1980-as években Countach nevű modelljében használt kompozit anyagokat, a 21. században pedig teljesen általánossá vált modelljeiben az ultra könnyű, szénszállal erősített műanyagok beépítése. A 2008 és 2009 között mindössze 20 darabos szériában gyártott Renventon nevű szupersportkocsi karosszériáját például jelentős részt szénszálas anyagok használatával építették.
A nagyobb szériában készülő autóknál is jelentős szerephez jutnak az olaszoknál a modern építőelemek. A Murcielago 6,5 literes, 12 hengeres motorja ellenére mindössze 1650 kilogrammot nyom. A Gallardo könnyített verziója, a 2010-es Gallardo Superleggera esetében pedig közel 70 kilogrammot tud spórolni a Lamborghini a legújabb fejlesztésű anyagok használatával.