Pénzcentrum • 2010. április 13. 10:02
Rendkívül gyors ütemben bővül a kínai autópiac, az összes jelentősebb európai és amerikai gyártó igen komoly eladásszám-növekedést könyvelhetett el az év első háromnegyed évében.
2010 márciusában összesen 1,26 millió új személygépkocsit adtak el Kínában, amely 63%-kal haladja meg a 2009. márciusi értékesítési darabszámot. Ezzel a hatalmas népességű ázsiai országban közel 200 ezerrel több autó kelt el, mint az Egyesült Államokban márciusban.
Az európai és az amerikai gyártók is a közelmúltban publikálták az első negyedéves kínai eladási mutatóikat. A fontosabb márkák kivétel nélkül kiugró növekedést produkáltak 2009. első három hónapjához képest - derül ki a Világgazdaság által közölt adatokból.
A Volkswagen 53%-kal, a prémium kategóriás konszerntársa, az Audi pedig 77%-kal több autót tudott eladni idén januártól márciusig, mint egy évvel korábban. A VW-csoport márkái közül a legjobban a Skoda teljesített, a cseh márka 121%-kal tudta a kínai eladásait bővíteni. A Skodán kívül Európából a Mercedes és BMW is duplázni tudta kínai eladásait az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Előbbi 112, utóbbi 106%-kal több autót adott el idén, a Ford pedig 84%-kal bővítette értékesítéseit.
Nem panaszkodhat a kínai autóértékesítési mutatóira az amerikai General Motors sem. A gyárnál eredetileg csak 4 évvel későbbre várták, hogy az országban 2 millió fölé kúszik az egy éven belül eladott autóik darabszáma, azonban a tavalyi 1,83 millió darab értékesített kocsi után - az első negyedév fényében - már idén meg lehet a kitűzött cél, és 2015-ben akár 5 milliónál is több autót adhatnak el Kínában.