Pénzcentrum • 2010. március 5. 08:02
Áprilistól leállhatnak a négyes metró kivitelezésének munkálatai ugyanis előfordulhat, hogy nem lesz, aki műszaki ellenőrként a vállalkozók teljesítését igazolja, a számlákat és kifizetéseket jóváhagyja, vagy ami ennél is sokkal fontosabb, a munkák minőségét és biztonságát ellenőrzi - áll a DBR Metro közleményében.
Lebonyolító mérnök szervezet nélkül maradhat a 4-es metró építése 2010. áprilisától, miután a teendőket ellátó Eurometro 2012-ig szóló szerződésének első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete a projekt elhúzódása és a velejáró többletmunkák következtében március végén kimerül. A szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz tervezett véghatárideje ugyanis 2010 közepe volt.
A DBR hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében tett szerződésmódosítási kezdeményezését a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) február elején elutasította. A testület nyílt közbeszerzési eljárást írt elő, többek között azért, mert ez felelne meg maradéktalanul az EU versenyjogi kívánalmainak.
A DBR ugyanakkor arra hivatkozik, hogy a mérnök szerződése ugyanakkor része az EU támogatási keretből korábban kikerült 11 szerződésnek, így e szerződés az elszámolhatóság szempontjából nem releváns, ellenben a kötelező mérnökszervezet hiánya, és emiatt a munkák felfüggesztése veszélybe sodorhatja a teljes, 181 milliárd forintos támogatást.
A projekt jelenlegi - 60% feletti - készültsége mellett a munkák felfüggesztésének a beruházás továbbvitelére beláthatatlan szerződéses és többletköltség következményei lehetnek - hívja fel a figyelmet a DBR Metro Projekt Igazgatóság.