Cáfol a kormány: nem zának be vasútvonalakat a választás másnapján

MTI2010. február 10. 10:17

A kormány a leghatározottabban cáfolja, hogy a közösségi közlekedés átalakítása során újabb vonalbezárására készülne vagy esetleges vonalbezárások előkészítésén dolgozna. A Magyar Nemzet ma megjelent cikke teljesen valótlan és képtelen állításokat tartalmaz, ezért a kormány helyreigazítást kér a laptól.

Mint ismert, a közösségi közlekedés tavaly megkezdett átalakítása során döntött úgy a kormány, hogy 28 mellékvonalon a vasúti közlekedést a közúti közlekedés váltja fel.

Újabb ötven mellékvonalat zárhatnak be

Az érintett vonalszakaszokon 2009 december közepe óta a volán társaságok által üzemeltetett buszok szállítják az utasokat. Gyorsabban, pontosabban és megbízhatóbban. Egy komoly észrevétel, panasz nem érkezett a kormányhoz a megváltozott közösségi közlekedéssel kapcsolatban. Az új rendszer jól, és ami legalább ilyen fontos, az adófizetők számára olcsóbban működik.

A vonalbesorolásról szóló kormányrendelet ennek a tavalyi döntésnek utólagos technikai rendezéséről szól, a szabályoknak megfelelően. Szó sincs benne arról, hogy újabb mellékvonalakon szünetelne a vasúti közlekedés. A renedeletről jelenleg is zajlik a közigazgatási egyeztetés. Annak kihirdetése teljesen független a választások időpontjától. Az újság által hivatkozott dokumentum nem a Miniszterelnöki Hivatalban (MeH) készült, annak tartalmáról a MeH is csak a Magyar Nemzetből értesült.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A közösségi közlekedés átalakítása három éves folyamat, melynek célja a jobb minőségű, takarékosabb és fenntartható közszolgáltatás. Ennek a folyamatnak az első évre háruló munkáit a kormány elvégezte. A folytatás a következő kormány dolga.

A Magyar Nemzet ma megjelent cikke hamis állításokat, tárgyi tévedéseket és csúsztatásokat tartalmaz. Az ilyen és ehhez hasonló kampányfüstön szárított cikkek okozzák a legnagyobb károkat a közösségi közlekedésnek, az országnak és az embereknek. A kormány helyreigazítást kér a Magyar Nemzettől -áll Szollár Domokos kormányszóvivő mai közleményében.

Címkék: