Pénzcentrum • 2010. február 6. 05:55
Nagyok Piros riasztást rendelt el az Országos Meteorológiai Szolgálat, mivel a péntek éjjel az ország egyes részein akár 25 centiméter friss hó is hullhat. Bár kiásni az autót nem egy leányálom ilyen időben, a síelés szerelmesei viszont örülhetnek, hiszen a magyar pályákon is kiváló a hó egy kis sportoláshoz.
Az utóbbi évek enyhe időjárásának köszönhetően megszokottá vált, hogy a síelésért rajongó magyarok hosszú, tömött sorokban indultak Ausztria vagy Szlovákia felé a hétvégéken, hogy hódolhassanak adrenalinban és forralt borban gazdag szenvedélyüknek. Az idei tél azonban csikorgósra sikeredett, így az ismert és jól felszerelt sípályákon kívül egyre-másra nyílnak meg a kisebb pályák is. Talán kevesen tudják, de Magyarországon több mint 20 kisebb-nagyobb pálya működik - még az Alföldön is találni néhány száz méteres, sífelvonóval ellátott pályát. Van tehát miből válogatni!
A nagyok
Kékestető
Az idei hétvégén végre kinyit a Kékestető déli lejtője, mely az ország leghosszabb sípályája: a csúcstól a Veronika rétig majdnem 2 kilométer. A fenti nagyjából egy kilométeres szakaszon továbbra is jár majd a csákányos és a tányéros felvonó, akik pedig továbbcsúsznak, azok síbuszokkal mehetnek vissza a pálya tetejére. Az egész napos síbérlet 4 500, a félnapos 3 500, az egyszeri pályahasználat 800 forint.
Bánkút
Az ország egyik legrégebbi sícentruma a Bükkben. Összesen 2,5 kilométer pálya áll a síelni vágyók rendelkezésére, ráadásul az új liftek mellett reflektorokat is csatasorba állítottak, így az esti síelés kérdése is megoldódott. A pálya nem csak honlappal, de aktívan twitterező munkatársakkal is büszkélkedhet. A napi jegy 4 000 forint.
Mátraszentistván
A 3,4 kilométernyi pályához összesen 7 lift áll rendelkezésre a Budapesttől alig 90 kilométerre található sípályán. Az északi fekvésnek köszönhetően rendkívül sokáig megmarad a hó, átlagosan évi 90 napot lehet itt síelni. Ráadásul megépült az a víztározó is, mely képes egész évben vízzel ellátni a hóágyúkat. A napi bérlet ára 5 500 forint.
Eplény
Az eplényi Nordica síaréna mutatta meg, hogy a Bakonyban is lehet síelni, nem csak az Északi-Középhegység ismert pályáin. A 4,3 kilométernyi pálya jelenleg tökéletesen járható, ráadásul szombat este farsangi buli is lesz jelmezversennyel és farsang minden egyéb kellékével. További információ a pályáról itt található.
Kisebbek
És a kisebbek
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Dobogókő
A Budapesthez legközelebb eső sípálya egy központi lejtőjével és kanyargós mellékpályáival összesen 2,2 kilométernyi pályát jelent. A pálya 9-16 óráig folyamatosan üzemel, ám mivel a hegy amúgy is frekventált kirándulóhely, hétvégén nagy lehet a tömeg a pályán. A pályán a napijegy ára 3 500 forint.
Visegrád
Csak néhány kilométerrel kell többet menni a fővárosból, hogy megtaláljuk a visegrádi sípályát, melyen az utóbbi években számtalan fejlesztést hajtottak végre. Ugratók, bébi-sípálya és kivilágítás, hogy csak néhányat említsünk az új szolgáltatásokból. Bár a felső pályákon jelenleg nem elég a hó a síeléshez, egy hétvégi havazás sokat segíthet a pályák állapotán. Szombaton hütte-party!
Zebegény
Szemben Visegráddal nyílt meg újra a zebegényi pálya, mely inkább csak a kezdőknek jelent kihívást. Ratrak nincs, de a lelkes üzembentartók valahogy azért karban tartják a pályát. A napi jegyár 3 000 forint.
Bodajk
A Székesfehérvár és Mór között található pálya csak a legkisebbek igényét elégítheti ki, tanulópályának viszont méreténél és lejtésénél fogva ideális. A felvonó és a pálya hossza 350 méter. Mivel hóágyú, ratrak és egyéb nyalánkságok nincsenek a pálya szélén, érdemes rákérdezni, épp üzemel-e a lift.
A bemutatott pályák csak példák, ezen kívül még több, mint 10, többségében kicsi, kevéssé gondozott pálya található Magyarországon.