Pénzcentrum • 2010. január 26. 09:17
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a vasúton és a volánnál februártól bevezetendő regisztrációs jegy utasellenes és teljesen haszontalan intézkedés.
Az egyesület közleménye szerint "a tervezett formájában a regisztrációs jegy bevezetése csak egy utasellenes, kártékony, teljesen haszontalan és pazarló intézkedés."
Fontos! Így változik a nyugdíjasok utazása
A rendelet szerint minden 6 év alattinak és 65 év felettinek, aki a törvény alapján ingyen utazhatna, minden egyes utazásnál sorba kell állnia és a pénztárnál regisztrációs jegyet kérnie - ha nem teszi, bliccelővé válik és pótdíjat kell fizetnie. A regisztrációs jegyet minden utazásnál meg kell venni, sem bérlet formájában nem váltható, de még retúrt sem lehet belőle kérni.
Az egyesület úgy látja: az intézkedés kifejezetten utasellenes, a pénztári sorok hosszának megsokszorozódását és az autóbuszok menetidejének növekedését vonja majd magával, ezzel nem csak a kisgyerekeseknek és a nyugdíjasoknak, hanem a ma jegyet váltóknak is igen jelentős bosszúságot okozva.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A VEKE szerint az egész rendszer alapjaiban hibás, hisz nem alkalmas a célja betöltésére: a pénztárakban ugyanis nem rögzítik, hogy ki hova utazik. Bár már a vonatjegyek többsége tartalmazza az útvonalat, a pénztárgépek többsége csak az eladott jegyek darabszámáról vezet statisztikát - már ahol egyáltalán van pénztárgép. Úgy látják, a "hazug érveléssel ellentétben tehát továbbra sem lehet majd tudni, hogy melyik vonalon hányan utaznak. A statisztikákból legfeljebb annyi látszik majd, hogy hány regisztrációs jegyet adtak el, de hogy melyik vonalra és ott melyik vonatra, az már nem."