Pénzcentrum • 2010. január 20. 13:02
Nagyjából 2,8 millió forint értékű tollat dobott piacra a méregdrága luxussportkocsijairól ismert autógyártó, a Bugatti. A kocsik árából kiindulva a toll megvásárlása igazán nem jelent majd nagy megterhelést a márka hűséges vásárlóinak.
A toll testének alapanyaga alumínium, amely a készítése során nikkel, színezüst, palládium és végül platina bevonatot kapott. A toll hegye ródiummal bevont 18 karátos aranyból készült, az írószerszám töltöttségi állapotát pedig zafír üvegen követheti nyomon a használója. Hossza 16 centiméter, súlya pedig 95 gramm, és természetesen mind a tollon, mind pedig a toll hegyén megtalálható az autógyár logója is.
A Bugatti kocsik áraiból következtetve nem valószínű, hogy nehezen fog gazdára találni a legyártott 499 darab toll. A világ leggyorsabb utcai sportkocsijaként számon tartott - 407 km/h-s végsebességet tudó - autója, a Bugatti Veyron például több mint egymillió euróba kerül, és a fenntartási költsége sem piskóta.
A 16 hengeres Veyronon ugyanis minden megtett 4000 kilométer után gumikat kell cserélni, melynek költsége nagyjából 10 ezer dollárt tesz ki. Azonban ennél is sokkal többe - alkalmanként több mint 60 ezer dollárba - kerül, hogy minden harmadik gumicserekor a komplett kereket kell megújítani az autón - írja a MotorAuthority.