MTI • 2010. január 14. 11:32
Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors (GM), és el is adja a márkát. A vevő egy kínai befektetői csoport.
A detroiti GM helyi idő szerint szerdán közölte, hogy beszünteti a városi terepjárók gyártását. A készletek kitartanak addig, amíg véglegesítik a Hummer eladását - indokolta a lépést a társaság.
A GM tavaly októberben jelentette be, hogy megválik az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkától. A vevő a kevéssé ismert kínai Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat, amely 80 százalékos, és egy hongkongi befektető, amely 20 százalékos tulajdonrészt szerez.
Az ügyletről kiszivárgott információk szerint a 2009 nyarán csődvédelmet kért GM nagyjából 150 millió dollárért adta el a szabadidős terepjárókat gyártó részlegét. A társaság korábban még azt közölte, hogy 500 milliós vagy még nagyobb bevételre számít.
A Hummer modelleket egyetlen üzemben, a Louisiana állambeli Shreveportban gyártják. A GM szerdai közleménye szerint bizonytalan, hogy lesz-e szükség elbocsátásokra a 700 embert foglalkoztató gyárban a leállás miatt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Hummer eladása a vártnál tovább húzódik. A GM kínai képviseletének vezetője a detroiti autószalonon úgy nyilatkozott, hogy egyelőre a kínai hatóságok jóváhagyására várnak. "Tárgyalásokat folytatunk a kormányzattal. Döntés még nincs, és nem lehet tudni, hogy mi lesz a végeredmény" - mondta Kevin Wale. A probléma az, hogy a vevő nem számít autógyártónak Kínában, "ahol igen szigorúan szabályozzák a belépést ebbe a kulcsfontosságú iparágba" - mondta a GM China Group vezetője.
A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról korábban azt írta a The Wall Street Journal című gazdasági lap, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben levő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.