Pénzcentrum • 2009. december 10. 13:02
Talán nem véletlenül időzítette a koppenhágai klímacsúcsra a Siemens a legújabb elektronikus meghajtású autóját, az eRuf Stormster Porsche Chayenne-t, a jövő autóinak egyik előfutárát.
Ha elektromos autóra gondolunk, elsőre általában valamelyik kicsi és könnyű autó ugrik be, mint mondjuk egy Smart vagy egy Mini. A Siemens mérnökei most a luxuskategóriájú SUV-k világába is elhozták a károsanyag kibocsátás mentes autózás örömét.
Az autó kifejlesztésében a német világcég segítségére volt a nagyhírű - szintén német - tuning vállalat, a bajorországi székhelyű Ruf. A két cég kooperációjának végeredménye a Porsche Cayenne alapjaira épülő 100%-ban elektromos hajtású guruló luxuscirkáló.
Az autónak menetteljesítménye miatt sem kell szégyenkeznie. Nulláról indulva kilenc másodperc alatt éri el az óránkénti 100 km-es tempót, legnagyobb sebessége pedig 150 km/h, így az autópályákon is kényelmesen lehet vele közlekedni. Nem országúti közlekedésre predesztinálja azonban a kocsit a hatótávolsága. Egy töltéssel ugyanis mindössze 180 km-t lehet megtenni.
Az autó sorozatgyártásba kerüléséről nincs hír, így csak annyi biztos, hogy a megvalósításához szükséges technológia az autógyárak rendelkezésére áll. Az autó legfőbb alkatrészét, az elektromos töltés tárolásához szükséges lítium-ion akkumulátorokat jelenleg is Európában gyártják. A rövid hatótávolság kiküszöböléséhez, jó megoldás lehet a szintén a Siemens által kifejlesztett helytakarékos e-töltőállomás, amely regisztrálja a kiadott áram mennyiségét, és egyedi azonosítással kizárja az illetéktelen felhasználókat.