Pénzcentrum • 2009. november 13. 08:57
Az Audi Hungariánál megkezdődött a bioetanollal is üzemelő, 2.0 literes TFSI motorok sorozatgyártása. Az etanolos üzemmód, az Európában szabványosított E85-ös jelzésű üzemanyaggal csökkenti a fenntartási költségeket és javítja a jármű CO2 kibocsátási értékét. A bioetanolos motorok sorozatgyártását a már meglévő, négyhengeres motorok gyártósorába integrálták, a műszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.
Az Audi koncepciójának előnye, hogy az erőforrás maximálisan 85 százalékos etanoltartalomig, a benzin bioalkoholtartalmának bármely koncentrációját fel tudja dolgozni anélkül, hogy a menettulajdonságokban és teljesítményben észrevehető eltérés jelentkezne. A bioetanol regeneratív alkotóelemeinek magas hányadának köszönhetően ennél az üzemanyagnál a jármű CO2 mérlege 75%-kal alacsonyabb a hagyományos üzemanyagú használatnál elért értéknél. Az etanol, mint fosszilis üzemanyag, árának adótartalma lényegesen alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál, így a jármű fenntartási költsége ezáltal is csökken.
A váltható üzemanyag több technikai változtatást tett szükségessé. Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása. A bázismotort már e tulajdonság figyelembe- vételével alakították ki, így sem az üzemanyagrendszert, sem a tömítéseket nem kellett átalakítani. A 2.0 TFSI bioetanolos motor hengerfuratainak kialakítását -a négyhengeres motorcsaládban elsőként- lézeres megmunkálással végzik. Az új, hatékony erőforrást az Audi A4 és A4 Avant modellekbe építik be.