Pénzcentrum • 2009. szeptember 16. 14:02
Jó ideje ismert, hogy a fogyasztási limitek bevezetésének és a CO2 kibocsátási szintek korlátozásának hatására a Ferrari is megkezdte a hibrid rendszerek fejlesztését. Az idei Frankfurti Autó Kiállításon Amadeo Felisa, az olasz autógyár igazgatótanácsának tagja kijelentette, hogy az első ilyen Ferrari modellben nagy valószínűséggel egy 12 hengeres benzineshez csatlakozik majd az elektromotor.
A károsanyag-kibocsátás korlátozása során az első ágazat, amely a szabályozók célkeresztjébe kerül, nem más, mint az autóipar. A szűk piaccal és kizárólag nagyteljesítményű sportautókkal rendelkező Ferrari számára katasztrofális hatással lehet a szigor, mivel más gyártóknak a kisautók révén lehetőségük nyílik a flotta fogyasztási átlagának csökkentésére.
A Ferrarinak nem jönnek jól a megszorítások, mivel kénytelenek a fogyasztás csökkentését és a károsanyag-kibocsátását visszaszorító fejlesztéseket a sportautókon úgy végrehajtani, hogy a teljesítmény ne szenvedjen csorbát. A felső vezetés nem rejti véka alá, hogy nehéz kihívás előtt állnak, de nem ijednek meg a feladattól.
Felisa szerint az első Ferrari hibridben nagy valószínűséggel V12-es motor dübög majd, de az autó piacra dobása a gőzerővel folyó fejlesztések ellenére is még várat magára. A jelenlegi akkumulátorok még nem érik el azt a színvonalat, amit a gyártó képvisel, ezért nem akarják elsietni a modell bevezetését.
A hibridek megjelenése előtt olyan berendezéseket tesztelnek, mint a motor stop-start rendszer, valamint tökéletesíteni kívánják a közvetlen befecskendezések technológiát is.