Pénzcentrum • 2009. június 25. 11:02
A Forbes magazin időrendi sorrendben összeállította azoknak az autóknak a listáját, melyek az elmúlt évszázadban különös hatással volt az emberek életére, közlekedési szokásira, sőt a gyártók hosszú távú stratégiáit is felülírták.
Ford T-modell
A lista élén az 1908-ban piacra dobott Ford T-modell található, amely teljesen átalakította az emberek közlekedési szokásait a XX. század elején.
A T-modellből az évek során 15 millió darabot adtak el, ez volt az első munkásosztály tagjai által is elérhető autó.
A napokban ünnepelték a Volkswagen Bogár 75. születésnapját, bár a sorozatgyártásra csak a világháborút követően kerülhetett sor. A Bogár azt jelentette a háború után az európaiaknak, amit a T-modell az évszázad elején az amerikaiaknak.
A Jaguar XK 120-as modellt az 1948-as Londoni Autó Kiállításon mutatták be, sokan ezt a modellt tartják a valaha készült egyik legszebb modellnek.
Trabant
A NDK mérnökei 1958-ban úgy gondolták, hogy tökéleteset alkottak, amit leginkább az igazol, hogy - a Barkashoz és a Wartburghoz hasonlóan - évtizedeken keresztül csak minimális átalakításokat hajtottak végre a keleti népautón. A három évtizedet átölelő gyártás során több mint 3 millió darab készült belőle.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Porsche 911-es a leghosszabb ideig gyártott sportautó a tengerentúlon, amely a közúton és a versenypályákon egyaránt bizonyított. A Ford Mustang szintén 1964-ben látott napvilágot, a gyártását a mai napig folytatják.
A Jeep Cherokee a terepjárók státuszszimbólummá válása előtt a családok számára kényelmes megoldásnak bizonyult, hasonlóan az 1984-es hétszemélyes Didge Caravan-hoz, melynek gyártás már az ötödik generációnál tart.
Toyota Prius
A sort a Toyota Prius zárja, amely egyértelműen a harmadik évezred eddigi legsikeresebb modellje. A hibrid eladási listák éléről kirobbanthatatlan modell történetének 9 éve alatt 1,2 millió darab talált belőle gazdára. 2008-ban a Toyota (és a Lexus) uralta a hibrid piac 74,4 %-át.