Pénzcentrum • 2009. június 15. 14:02
A Ferrari vásárlók szinte kivétel nélkül elégedetten számolnak be, amikor az autó teljesítményéről és kezelhetőségéről kérdezik őket. Az olasz gyártó azokra is gondolt, akik még ettől is magasabb követelményeket támasztanak és megalkották a Ferrari 599 HGTE csúcsmodellt. Az autót a hétszeres világbajnok Michael Schumacher tesztelte, az új pályacsúcs előre borítékolható volt.
A sportautót első alkalommal a márciusi Genfi Autószalon keretében csodálhatta meg a nagyközönség, hogy mit tud a jármű, arra maga Schumacher adta meg a választ, amikor 20 körön át tépte az aszfaltot a fioranoi tesztpályán.
A legjobb köridő önmagáért beszél, a már visszavonult bajnok által elért 1:26,5-ös új pályacsúcs 3,1 másodperccel jobb, mint amit a legendás F40-es tudott és további fél másodpercet vert az F430-asra és az F50-es modellekre.
A világbajnok a gyári tesztpályán is vezette már az autót, de azokat az időeredményeket nem tették közzé. A saját aszfaltcsíkon a leendő Ferrari tulajdonosok ismerkedhetnek meg a jármű teljesítményével és a saját képességeik határaival, mielőtt részt vennének a közúti közlekedésben.
Az oktatás különböző szinteken zajlik a vezető képességeitől függően, itt még a gyakorlatlanabb tulajdonosok is könnyen elsajátíthatják a nagyteljesítményű sportautó vezetésének művészetét. A tesztpályán az extrém időjárási körülményeket is tudják szimulálni, aminek köszönhetően jobban megismerhetik a vásárlók, hogy hogyan viselkedik az autó nedves, csúszós útviszonyok között.