Pénzcentrum • 2009. május 8. 17:04
Úgy fest, a Tata Motors a lehető legjobbkor lépett piacra hat héttel ezelőtt a 2 ezer dollárba kerülő Nano-jával, hiszen a 16 napig tartó foglalási periódus alatt mintegy 203 ezer autóra fizettek elő vásárlók.
Alig hat héttel a világ legolcsóbb autójának titulált Tata Nano debütálása után már több százezren vallhatják tulajdonosnak magukat. Az Indiai Autógyártók Szövetsége (SIAM) elnöke szerint a Nanonak sikerült először ilyen gyors népszerűségre, és gazdára szert tennie. Összehasonlításképp, a szintén kisautónak számító, Indiában igen közkedvelt Suzuki Alto-ból 2000 óta összesen 93 ezer darabot sikerült eladni az országban.
Az új autó piacra való gyors berobbanása persze meglehetősen jól jön most a Tata Motorsnak, hiszen tavaly márciusban vásárolta meg a Fordtól a Jaguart és a Land Rovert, amihez 3 millió dollárnyi hitelhez folyamodott. Törleszteni tehát most van miből.
Az előjegyző vásárlóknak ugyanis az autó teljes vételárát ki kellett fizetniük, ami 507 millió dollárt hozott az autógyár konyhájára. Az autók leszállítása júliusban kezdődik, azonban többeknek egy évnél is hosszabb ideig kell majd várakozniuk, amíg áhított kocsijuk legurul a futószalagról.
A cég azt is vállalta, hogy az első 100 ezer legyártott autót sorsolás útján fogja "kiosztani" a vásárlók között, legkésőbb 2010 végéig, a többieknek azonban nem tudnak határidőt szabni, de aki nem bírná kivárni a sorát, visszakérheti a befizetett összeget. A türelmesebbek számára viszont akár kamatot is fizet a cég a pénzük után.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Márpedig várakozniuk biztosan kell majd a leendő tulajdonosoknak, hiszen egyelőre csak az Észak-Indiában található Pantnagar-i gyárban folyik a gyártás, a tervezett Nano-gyár - ami évente 250 ezer példányt tudna legyártani - jövő év végéig szinte biztos, hogy nem készül el.
Az óriási siker azt igazolja, hogy az olcsó autóknak igenis nagy piaca van, főleg most. Rá is kapcsolt néhány másik autógyártó, például a Suzuki India ezen a héten jelentette be, hogy egy 660 köbcentis autót dob a helyi piacra, az árát azonban még nem tette közzé. De a Renault, a Toyota és a Hyundai is hasonlót tervez.