Pénzcentrum • 2009. április 29. 09:12
Péntektől az objektív felelősségi körbe tartozó szabálysértések kiegészülnek a jellemzően 30 kilométeres sebességkorlátozást előíró táblákkal védett övezetekre is, de a járókelők veszélyeztetése is drága mulatság lesz!
Sikeresnek értékelte az ORFK a "zebraakciót", melyet az utóbbi hónapok gyalogosgázolásai miatt rendeltek el. 2008-ban 1164 gyalogost gázoltak el a zebrákon, közülük 47-en életüket vesztették. 839 esetben az autósok felelősségét állapították meg.
Az akció során a rendőrök 12 ezer autóst állítottak meg különböző, a gyalogátkelőhelyeken elkövetett szabálysértések miatt, akik között akadt 30-as sebességkorlátozás ellenére 129-cel hajtó is.
Közülük 90-nek a helyszínen elvették a jogosítványát, de megbüntettek négyezer gyalogost is, amiért nem tartották be a KRESZ rájuk is kötelező szabályait; nem a kijelölt átkelőhelyen keltek át, vagy féktávolságon belül léptek le.
Május 2-tól nem kell többé a gyorshajtóknak százalékszámítást végezniük ahhoz, hogy megtudják, mekkora büntetésre számíthatnak. Az új rendelet immár kilométer/órában sorolja fel, hogy mekkora sebességtúllépés után mekkora bírság jár. Ezentúl az objektív felelősségi körbe tartozik a védett (avagy korlátozott) övezetekben elkövetett gyorshajtás is, vagyis a 30-as övezetekben is előfordulhatnak már traffipaxok.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az EU 2010-től 2020-ig tartó közlekedési koncepciójának tervezete szerint a közösség területén egységesen 120 kilométer/órában maximálnák a megengedett legnagyobb sebességet az autópályákon. A hivatásos sofőrök és a visszaeső ittas vezetők autójába Alcolockot szereltetnének, ami megakadályozza, hogy a sofőr ittasan elindulhasson az autóval. A távolsági buszokon is kötelezővé tennék a biztonsági öv használatát, ami gyakorlatilag az állóhelyek megszüntetését jelenti.