Az Opel újból listavezető a magyar piacon

Pénzcentrum2009. március 9. 16:45

Rendkívül magas piaci részesedéssel végzett az Opel februárban a magyar személyautó piacon. A 110 éves autógyártási hagyományokkal rendelkező német márka februárban 1241 személyautót értékesített és ezzel az eredménnyel 17,4 százalékos piaci részesedést könyvelt el, vagyis 5,2 százalékponttal magasabbat az egy évvel ezelőttinél. Az év első két hónapjának összesítésében is az Opel vezet 13,2 százalékos részesedéssel. 

"Az erősen visszaesett magyar autópiacon az Opel újból bizonyította, hogy termékei kínálatának és a vevőinknek nyújtott szolgáltatások magas szintjének köszönhetően továbbra is az egyik legkedveltebb márka Magyarországon" - jelentette ki Kovács Tamás, a General Motors Magyarország ügyvezetője. "Erős márkakereskedői hálózatunkkal közösen mindent megteszünk annak érdekében, hogy kiváló minőségű autóink a továbbiakban is a piaci körülményekhez igazodó áron és megfelelő választékban álljanak rendelkezésre".

Kovács kiemelte: "A németországi példa alapján véleményünk szerint idehaza is kedvezően hatna a gépjárműpiacra egy kormányzati segítséggel létrejövő autócsere program, amely az idősebb, környezetszennyező gépjárműpark lecserélését ösztönözné."

Németországban - többek között a fent említett kormányzati intézkedésnek is köszönhetően - februárban a második helyen végzett az Opel: több mint 22.000 forgalomba helyezett autóval 4,2 százalékkal növelte eladásait az előző év megfelelő hónapjához viszonyítva. Nemcsak a kisautók kelendőek, piaci bevezetése óta több mint 75.000 megrendelés érkezett Európa-szerte az új Opel Insigniára, a 2009-es Európai Év Autójára.

A megnövekedett igények kielégítésére az eisenachi Corsa gyár, illetve az Insignia számára is benzines motorokat gyártó szentgotthárdi üzem visszaállt az ötnapos munkarendre.

Címkék: