Nyakig a dagonyában is előre törne a Toyota

Pénzcentrum2009. március 3. 18:00

Nem lankad a Toyota étvágya, hiába hever romokban világszerte a gépjárműgyártás és -értékesítés. A cég idén év végére az európai piac hat százalékát szeretné magáénak tudni, a 2008-as 5,3 százalék után.

A tavalyi évben a szélesebb körben vett Európában (tehát Törökországot, Oroszországot és Ukrajnát is beleértve) 21 millió új gépjármű talált gazdára. Az év vége felé azonban már látszott, hogy a gazdasági válság az autóipart is maga alá temeti: az idei éves prognózisok alig 15 millió eladásról szólnak.

Ezen a piacon szeretne előretörni a Toyota. A cég tavalyi eladásai 8,6 százalékkal 1,14 millió darabra csökkentek, ami 0,3 százalékpontos visszaesést eredményezett számára az európai piaci részesedéséből.


Amit viszont az idén tud mutatni a Toyota, azt kevesen tudják produkálni. A cég idén 16 új típust szeretne piacra dobni, köztük két hibridet: a harmadik generációs Priust és a Lexus RX450h-t. A Genfi Autókiállításon mutatják be az új kompakt Versot is. Thierry Dombreval, a Toyota Motor Europe alelnöke úgy vélte, Nyugat-Európában 25, azon kívül a kontinensen mintegy 40 százalék lehet a visszaesés az eladásokban az idei év folyamán.

Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA szerint egyébként az EU-ban és az EFTA-tagországokban összesen 5,5 százalék volt tavaly a Toyota részesedése, ezzel a gyártók sorában a 8. helyen állt. Az első a Volkswagen-csoport, 20,6 százalékkal, utána a PSA- és a Ford-csoport következik 12,7, illetve 9,9 százalékos szelettel.

Címkék:
genfi autókiállítás,