Hivatalos, tényleg megszűnik az Ügyfélkapu januártól: itt regisztrálj, hogy online tudj ügyintézni

Pénzcentrum2024. december 19. 16:01

A hagyományos Ügyfélkapu 2025 januárjában megszűnik, helyét új online ügyintézési lehetőségek veszik át. Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációja elérhetőek lesznek a jövőben, azonban sokan aggódnak az adataik biztonsága miatt az egységesített online térben. A cikk részletesen bemutatja a változásokat és az új rendszerek működését

Mint ahogy arról korábban beszámoltunk, 2025. januárjától megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu rendszer, azonban az online ügyintézési lehetőségek továbbra is elérhetőek lesznek a magyar állampolgárok számára. Ebben a cikkben részletesen szeretnénk bemutatni ábrák segítségével is az Ügyfélapu+ applikációban történő regisztrációt, ahol a jövőben az ügyintézés zajlani fog. Reméljük, ezáltal sok olvasónk számára sikerül tisztába tenni a dolgokat, és sokaknak sok fejfájást meg tudunk vele spórolni.

Az online ügyintézés már régóta a mindennapjaink része, lehetővé téve, hogy a hosszas sorban állás helyett otthonról intézhessük hivatalos ügyeinket. Az Ügyfélkapu eddig egyfajta hitelesítési folyamatként funkcionált, biztosítva adataink védelmét. A rendszer azonban 2025 januárjától átalakul, és új bejelentkezési módok közül kell majd választanunk.

A változások bejelentése után egyébként azonnal elindultak a találgatások és félelmek a közösségi médiában. Sokan ugyanis attól tartanak, hogy a Digitális Állampolgárság Program bevezetésével veszélybe kerülhetnek személyes adataik. Fontos azonban leszögezni, hogy ezek az aggodalmak alaptalanok. Azoknak, akik már meglévő Ügyfélkapu fiókkal rendelkeznek, ebben a cikkben írtunk részletesen az átjelentkezés menetéről.

Hogyan működik az Ügyfélkapu+?

Az ugyfelkapu.gov.hu felületén a Súgó menüpontban találhatunk részletes tájékoztatást az Ügyfélkapu+-ról is. Az Ügyfélkapu+ 2022. június 4-étől elérhető. A leírás szerint ez egy emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás. A kétlépcsős azonosítás célja pedig, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.

Az Ügyfélkapu+ igénylés menete

  • Nyissa meg az Ügyfélkaput, és kattintson a bejelentkezésre.
  • A lehetőségek közül válassza az "Ügyfélkapu+" lehetőséget.
  • Kattintson a "Még nem regisztrált?" szövegű linkre.
  • Regisztrációkor válassza az Önnek legmegfelelőbb azonosítási formát.
  • Amennyiben az arcképes azonosítást választja, a rendszer automatikusan végigvezeti az azonosítási folyamaton
  • Amennyiben a későbbiekben mobilalkalmazásból szeretné használni az Ügyélkapu+-t, a regisztrációkor kapott adatokkal be tud jelentkezni.
  • Az alkalmazásban választhatja jelszó megadását, melyet a regisztrációkor e-mailben kapott, vagy QR-kódos azonosítást is, melyet az alkalmazásban a telefon kamerájával tud elvégezni.

Digitális Állampolgárság Program regisztráció menete

A jelenlegi követelmények szerint legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer szükséges a regisztrációhoz. A weboldal szerint a DÁP célja, hogy megkönnyítse az állampolgárok életét ez pedig egy egységes digitalizálással történne, vagyis egy helyen lenne elérhető minden személyes adatunk, okmányunk és az ügyintézési lehetőségek. A rendszert a 2024 májusi indulás óta is folyamatosan fejlesztik és bővítik lehetőségeit.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az oldal azt írja, hogy ahhoz, hogy „digitális állampolgárok legyünk” nem kell más csak a már említett megfelelő okostelefon, magyar mobilszám, személyazonosító okmány és 14 év feletti életkor. Ha ezeknek a feltételeknek megfelelünk már csak le kell töltenünk az alkalmazást, regisztrálni bármelyik kormányablakban és figyelni az értesítést, mert a rendszer üzenetet küld a mobilunkra, ha már használható az alkalmazás.

Reméljük, cikkünk nagy segítség volt azoknak, akik ügyeiket jövőben az Ügyfélkapu+ rendszeren keresztül szeretnék intézni, ám elakadtak a regisztrációs folyamat során.

Címkék:
kormányablak, magyarország, ügyintézés, ügyfélkapu, okmányiroda, magyarok, regisztráció, állampolgárság, mire jó az ügyfélkapu,